­

Antwoord: achteras mercedes 408 met 56000 km uit brandweer bus

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: achteras mercedes 408 met 56000 km uit brandweer bus

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Gerard
12 nov 2016 18:31

Hallo Sijtze,

Ja, daar heb je inderdaad gelijk in, er is inderdaad een nog 'langzamere' achteras. Mijn referentie: onze originele achteras was 1:5,857 , dat is dus eigenlijk al 'sneller' ten opzichte van jouw as, en wij zijn naar 1:4,1 gegaan, eigenlijk een achteras zoals die onder diesels zit. We moesten wel de flens omzetten, die is anders. Onze 4.1 achteras doet het op zich prima maar hij heeft wel een heel vervelend bijgeluidje. Als zich een achteras aandient, dan heb ik altijd even het idee of dat misschien een betere zou kunnen zijn. Vandaar mijn interesse. Mogelijk dat er 'grootwielrijders' zijn met een superkorte achteras van 6,857 die jouw iets snellere achteras goed kunnen gebruiken... Zoiets wellicht.

• S.J. de Boer
12 nov 2016 17:51

Hallo Gerard,

Ik heb even in de documentatie gekeken en voor de 309,406D en 408 zijn er de overbrengingen 5,857 en 6,857 en 6,5 .

Dan zit deze as er tussenin, toch nog een beetje snelle as begrijp ik dan? , en past in alle 3 deze voertuigen?

Mvg , Sijtze

• Gerard
12 nov 2016 11:47

Hallo SJ.
Dank! Ik vermoedde al dat dit een 'langzame' as betrof, daar is denk ik niet zo veel vraag naar. Voor mij in ieder geval niet interessant. Maar misschien is er iemand die hem wel kan gebruiken. Misschien als ombouwproject naar een '' snelle' as?
Succes met de verkoop!

• S.J. de Boer
12 nov 2016 11:24

overbrenging 6,5

• S.J. de Boer
11 nov 2016 20:01

Ik zal het morgen even meten , geef dan wel even bericht.

• Gerard
11 nov 2016 19:44

S.J. de Boer schreef : Het plaatje is er afgeraakt, ik weet nog niet waar ik het anders aan kan zien.

Je kan het ook meten: een as stil houden, andere as precies 2 keer draaien en dan het aantal omwentelingen van de aandrijfasflens tellen, op 0,1 omwenteling nauwkeurig als je dat lukt . Dat aantal is de overzetverhouding. (dit is een erg belangrijk gegeven voor de potentiele koper. )

Tijd voor maken pagina: 0.340 seconden
­