­

Antwoord: Te koop aangeboden : Prachtig Hymer S550!

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Te koop aangeboden : Prachtig Hymer S550!

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
12 dec 2023 16:35

Ik had al eens geantwoord dat een m102.945 een T1 motor is dus uit de bremer bus vandaan. , het is een 2.3 liter , dus waarschijnelijk een typ fout geweest. 2.8 liter bij mercedes in benzine was een 6 cylinder. ,die hebben helaas nooit in de bussen gezeten.
Mvgrt Rene

• M.S. Seegers
11 dec 2023 19:08

Ik vergat de belangrijkste zin nog zie ik.
"Type van de camper het is een Hymer s660, het is een Mercedes Benz motor uit 1982 2.8 benzine Chassis 60201318225238 en het type motor is M102.942 of M 102.945"

• M.S. Seegers
11 dec 2023 16:12

Volgens Wikipedia is de motor al sinds 1980 gebruikt. Maar dat was dan alleen in personenauto's neem ik aan?
en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M102_engine

In ieder geval goed om te weten dat het mogelijk is. Een M102 met vrijstelling van wegenbelasting.
Ik lees op een forum een bericht van iemand die een nieuwe motor zocht. Hij schrijft: "Type van de camper het is een Hymer s660, het is een Mercedes Benz motor uit 1982 2.8 benzine".

• E.A. Gielis
10 dec 2023 19:52

de M102 is van 1982 en of Hymer Mercedes bussen kocht met deze moetor weet ik niet. Dat moeten iig Bremer bussen als basis geweest zijn, waarschijnlijk de 410.

• M.S. Seegers
10 dec 2023 12:02

Weet iemand toevallig ook wanneer Mercedes is begonnen met Hymers met een m102 motor? Het liefste koop ik er één van voor 1985 en ik krijg de indruk dat de meesten daarvan een m115 hebben. Wat dat betreft vernauwt de zoektocht zich wel mooi.

Ik richt mij nu op een diesel 5-cylinder of een bezinewagen met een m102. Maar dat laatste lijkt lastig te worden.

• R.P.M. van Leeuwen
06 dec 2023 13:24

Als aanvulling wellicht, Nederland is een van de weinige landen in europa waar een auto een oldtimer is bij 40 jaar en ouder..en ook nog wegenbelastingvrij... Dat is omliggende landen echt anders geregeld en kostbaarder... laten we dat niet uit het oog verliezen... In duitsland bijvoorbeeld krijg je bijvoorbeeld niet zomaar een H kenteken (historische registratie) de auto moet echt helemaal 100% origineel zijn en ook zo gerestaureerd zijn..Zelfs een afwijkende kleurtint dan destijds gebruikt is al afkeur... Ook betaal je nog een bedrag per jaar, wat lijkt op wegenbelasting ,maar anders bedoeld is. ... In belgie is b.v een bepaalde omtrek die je met je oldtimer mag afleggen... daar hebben ze ook nog eens wat strictere LEZ regels waardoor een klassieker rijden helemaal niet voordelig meer is... Vandaar ook de toegenomen import vanuit belgie o.a...

Dus laten we hopen dat de 40 jaar en ouder regels niet nog meer uitgekleed gaan worden door eu inzichten...

Mvgrt Rene

Tijd voor maken pagina: 0.319 seconden
­