­

Antwoord: advies

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: advies

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Ellen Oort
08 jun 2017 20:02

beste Forumleden,

Bedankt voor de adviezen. Ik overdenk de boel nog eens goed!
Fijn dat jullie zo meedachten.

• Tj. Hoekstra
07 jun 2017 08:06

Wat ook belangrijk is, hoeveel kun je er zelf aan doen. Ben je handig en heb je aanleg voor auto techniek dan is zoiets een leuke uitdaging. Ben je altijd afhankelijk van iemand anders of van de garage, dan loopt je een risico. Wagens van deze leeftijd hebben vaak constant aandacht nodig. Succes met je beslissing.

Net wat Alex zegt, kijk goed naar het werkelijke gewicht. Ik denk ook dat het hoger is dan nu door de RDW wordt opgegeven.

• Alex Gielis
06 jun 2017 21:36

Ik hou er zelf niet zo van, ik geef de voorkeur aan een bus, maar dat is een personlijke zaak.

Over de camper zelf.
Kijk naar roest, roest en nog meer roest. Hiermee bedoel ik, kijk ook om de randjes heen, ze willen wel eens wat verborgen roesten, bijvoorbeeld de balken onder de bodem.
Kijk naar de massa, ik geloof niet in een rijbewijs B voertuig, dit ivm wat alles monteerd is, incl. opbouw. Probeer hem vooraf te wegen. Dit is natuurlijk van extra belang bij geen bezit C(1).
Kijk naar vochtige plekken aan de wanden, dit duid op lekkages en heel veel werk om te herstellen.
Maak sowieso een proefrit en kontrolleer of alle mechanische delen goed funktioneren.
Probeer uit te vinden hoeveel kilometer de motor heeft gedraaid, deze is namelijk niet origineel. en heeft dus geen enkele relatie met de km-stand. verder geld dit ook voor achteras en versnellingsbak. (komt dit uit 1 voertuig, is het bij elkaar gezocht etc etc. Het zegt wat over de staat, maar ook over de eigenaar/verkoper, wanneer hij hier gedetailleerde antwoorden op kan geven.

Het allerbelangrijkste is, en dat zeg ik uit liefde voor oude auto´s, als het de eerste bus is die je gaat bekijken, koop hem niet meteen, maar zorg dat je op die dag nog een andere kan bekijken. hierdoor krijg je een betere indruk van wat je hebt en wat je zelf kan en wil doen.

• A.H. Korevaar
06 jun 2017 20:19

Dag Ellen,

Kijk aan, dubbellucht is natuurlijk erg leuk. Ik heb zelf een buscamper, dus geen opbouw en dit heeft voor en nadelen. Voordeel is minder luchtweerstand, sneller en minder verbruik + minder risico op verborgen lekkages. En ik vind het persoonlijk wat mooier. Nadeel is uiteraard ruimte, ik kan er gelukkig wel 2 kinderen in kwijt.

Dingen waar ik zo aan denk bij deze camper:
- Gewicht: Is dit een camper tot <3.500 kg, dus b rijbewijs of zwaarder? Daarnaast ook even kijken wat het echte gewicht is i.p.v. alleen wat op het kentekenbewijs staat. Je kunt flinke boetes krijgen als je met passagiers en bagage ruim over de 3.500 kg gaat.
- Lekkage in alkoof: Vriend van mij had onlangs een Fiat alkoof camper gekochte en deze was zo lek als een mandje. Zag er van buiten prachtig uit, maar van binnen alle houtwerk rot en schimmel. Veel werk om dat te vervangen.
- Motorisch kan een OM314 prima 3ton kilometer en veel meer aan, zou wel even kijken naar olielekkage, rook (zwart/ blauw/ wit) enz.
- En verder roest: hoe is zijn de balken onder de bus? En de cabine?
Wellicht ga je nog veel meer tips krijgen! Veel plezier met je zoektocht.

Groeten,
Arthur

• Ellen Oort
06 jun 2017 20:05

Beste lezers,

Onderstaande link verwijst naar advertentie op Marktplaats.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Zou de eerste camper voor ons kunnen worden....
Nul ervaring.

www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kampere...eviousPage=lr&pos=13

Tijd voor maken pagina: 0.275 seconden
­