­

Antwoord: Mercedes L608D (bouwjaar 1977)

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Mercedes L608D (bouwjaar 1977)

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

26 jul 2017 11:20

Wouter,

Ik zie het ook. Vroeger stond dat er echt bij. Is kennelijk vervallen ivm de onmogelijkheid dat te kontroleren.

• W.O. Velthuis
26 jul 2017 07:56

Alex,

Dat klinkt aan de ene kant wel logisch, alleen kan ik dit nergens terugvinden.

Aan de andere kant: ik denk niet dat de overheid dit kan verplichten aangezien de consument vrij is te kiezen. Dan zou een garage in een dorp waar hij de enige is woekerprijzen kunnen vragen.

25 jul 2017 21:05

Wouter, je bent bij die regel ook verplicht de korst mogelijke afstand naar een Keuringsinstelling te nemen. Je mag dus niet als je in Amsterdam woont, een keuring in Rotterdam maken. Hier is weer een heel groot grijs vak, want hoe zit dat met stallingen enzo, die vaak niet bij het registratie adres van de bus passen. Hier geldt dus weer, die korst mogelijke afstand is relatief, het is een beetje als de regeling voor clubweekenden en reizen.

• W.O. Velthuis
25 jul 2017 18:07

Op de dag dat je naar de garage gaat voor de APK mag je zonder geldige APK over de openbare weg rijden. Zorg dat je aan kunt tonen dat je een afspraak hebt bij de garage.

Dit mag ook als de auto is geschorst.

Het probleem is alleen dat je nogal een afstand moet overbruggen op die dag. En die regel is natuurlijk niet bedoeld om op die dag een auto over langere afstand te verplaatsen.

Laten vervoeren of ophalen met een BE-oplegger is een nettere manier om die bus hierheen te krijgen.

Je kunt de APK overigens ook in België of Spanje laten uitvoeren. Dan hoef je minder ver te rijden vanaf waar de bus nu staat.

rijden naar APK tijdens schorsing

APK in het buitenland

25 jul 2017 18:01

Je mag tijdens je schorsing naar de dichtsbijzijnste Garage rijden voor een APK. Dat is wettelijk zo geregeld. Dit omdat je voordat de auto aangemeld wordt goedgekeurd moet zijn.

Als je wordt aangehouden onderweg naar deze garage, dien je een afspraak bevestiging bij je te hebben, dan krijg je geen bekeuring als je ook echt naar de dichtsbijzijndste keuringsinstantie gaat.

• Gerard
25 jul 2017 14:52

Zonder APK en geschorst rijden in Nederland? Zonder APK rijden kost je 130 euro.
Maar geschorst rijden zou ik het helemaal niet doen. Kost je in dit geval vermoedelijk twee volle jaren MRB plus misschien nog een boete. Duur autoritje met geschorste auto

Tijd voor maken pagina: 0.280 seconden
­