­

Antwoord: 1976 Mercedes 406 Camper Dubbellucht Airco Mabo

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: 1976 Mercedes 406 Camper Dubbellucht Airco Mabo

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Marcel Vos
13 sep 2017 07:31

interieur

• emmo
13 sep 2017 00:29

heb je meer fotootjes en de vraagprijs

• Gerard
12 sep 2017 15:19

tja.. Onze bus staat ook als M1 geregistreerd en er is net als bij Maarten geen inrichting opgegeven. Ze weegt officieel 2841 kg rijklaar, dus geen vedergewicht. Het echte gewicht is compleet iets boven de 3000 kg. Ik denk dat we vakantiegereed zo rond de 3500 kg wegen. Het kan verkeren....
Maar ´ze´ mag alles wegen, het maximum gewicht is niet geregistreerd. Dat kan een voordeel zijn.

• Alex Gielis
12 sep 2017 15:01

Maarten,

Ik ben me bewust hoe het gedaan wordt, vroeger was het zelfs zo dat compeerbouwers met een chassis en alleen cabine een kenteken ophaalde en daarna pas begonnen met de opbouw, daar komt waarschijnlijk deze 2000 kilo vandaan. Ik heb zelf geen behoefte aan zo een camper, temeer je altijd zelf met het problem rond rijd als hij overbeladen is. Helaas, en daar weet jij alles van, is dat heel snel gedaan.

Ik vroeg naar de Massa omdat ik het gewoon wilde weten, Marcel hoort dat naar mijn weten ook te weten, of heeft in zijn onwetendheid altijd veel te zwaar rondgereden. De aandrijflijn hoor je er niet over klagen als hij 3 ton of 5 ton moet bewegen, die is nu toch uit gelegt voor 6 ton ;).

12 sep 2017 14:20

Alex Gielis schreef : Waarom ik het vraag is dat de RDW zegt dat jouw kamper leeg slechts 2000 kilo weegt (heb even afgerond), is leuk voor de wegenbelasting, maar twijfelachtig voor zo een grote camper, met een motor van 400 kilo in het vooronder ;).

Mijn camper heeft vergelijkbare voertuigegegevens. Na wat gepluis denk ik te weten hoe: Zoals je bij deze camper ook ziet is het een personenauto:

Voertuigcategorie Personenauto (M1)
Inrichting Niet geregistreerd

Maar geen personenauto met kampeerinrichting, zoals eigenlijk zou moeten:

Voorbeeld af fabriek camper: JL-003-B
Voertuigcategorie Personenauto (M1)
Speciale doeleinden Kampeerwagen (SA)
Inrichting kampeerwagen

Maar als handelsbenaming staat er wel kampeerauto. Voor de RDW is dit geen camper maar een personenauto, maar gezien de inrichting voor de belastingdienst wel.

Mijn idee is dat deze en mijn camper ooit als bakwagen of iets lichts op personenauto kenteken zijn gezet (die van mij in 1989, gezien het SL-..-.. kenteken) en in die staat zijn gewogen. met als resultaat, 2540kg in mijn geval. Maar na het monteren van de camper opbouw en later ook een OM314, nooit meer naar de RDW zijn geweest om de inrichting/gewichten te wijzigen.

De belastingdienst vind het best, als gevolg dat ik voor een camper die leeg zo'n 3500kg weegt.. ik maar 66 euro wegenbelasting betaal. Gezien de vergelijkbare opbouw en OM0314, verwacht ik dat deze camper niet ver van de 3500kg af zal zitten.

Klein maasje in de regels en communicatie tussen overheidsinstellingen zeg maar ;)

• Marcel Vos
12 sep 2017 11:36

Zoals gezegd, mocht je oprechte interesse hebben in de camper, dan mag je komen kijken wegen etc.

Tijd voor maken pagina: 0.382 seconden
­