­

Antwoord: Gezocht: Motor voor L406DG

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Gezocht: Motor voor L406DG

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Arnold Philipsen
05 jun 2019 23:51

Een OM601 4 cilinder turbodiesel uit een mercedes vito schijnt redelijk eenvoudig er in te bouwen zijn.
Anders op facebook ff zoeken op brian wijnreder. Die is daar vrij goed mee bekend.

• Maarten in 't Groen
05 jun 2019 07:44

wat versta je onder passen? Fysiek zonder zaagwerk aan de cabine, of 1:1 in bestaande motorsteunen kunnen hangen?

OM602 past op de huidige plek van de motor, maar het grote ombouwwerk zit in motorsteunen, andere positie van de versnellingspook, lengte aandrijfas, koeler, electrisch etc etc (zie mijn eerste dubbellucht topic in zelfbouwverhalen).

OM603 is te lang om tussen de radiateur en de achterste rand van de vloer te passen, dan zal je of de grill aan moeten passen of de cabinevloer uit moeten zagen. Voor de rest is ook van toepassing wat voor de OM602 van toepassing is. Naast het zaagwerk, een bijkomend punt is dat de vermogens verhoging hoger is dan wat de RDW makkelijk zal accepteren, dus waarschijnlijk een moeilijkere weg om het legaal te maken.

Wat makkelijk past: OM615/OM616. daarbij zijn alle onderdelen, kabelbomen etc vroeger al uitgevonden door de Mercedes Engineers. Maar daar haal je de 100PK niet mee.

• Raf Ryckebusch
04 jun 2019 21:46

Hallo,

Ik zoek een nieuwe motor voor mijn L406DG uit 1969. Momenteel zit er een OM621 in. Het is me niet duidelijk welke motor er zou passen. Graag had ik een motor gehad van ongeveer 100pk. Ik dacht dus aan een OM603 of een OM602.940. Maar ben niet zeker of deze zouden passen..

Kan iemand me hiermee verder helpen? Alvast bedankt!

Tijd voor maken pagina: 0.263 seconden
­