­

Antwoord: 711D VARIO, klein rijbewijs

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: 711D VARIO, klein rijbewijs

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• W.O. Velthuis
22 jan 2020 13:55

Ik dacht ook al eerste: "Dat kan niet.". Maar de TMM is inderdaad niet hoger dan 3.500 kg en dan mag je er met rijbewijs B mee rijden.

En dan blijft er weinig ruimte over voor lading of ombouw naar camper, denk dus goed na voordat je hieraan begint.

• G.J. van der Perk
22 jan 2020 13:38

Ik heb de wagen nooit gewogen maar het kentekenbewijs zegt dat ie klein is:)
3300 rijklaar, dat is idd krap.
Toen ik de wagen kocht in 2014 zat alles er al in en was het kenteken klein, nooit problemen gehad daarmee.
Ik heb niet het gevoel gehad overbeladen te zijn maar dat hangt natuurlijk samen met 6600 technisch.
Misschien zijn er mensen uit de bubbeltjesplasticbusiness of met lichtelijk anarchistische inslag zoals ondergetekende,
anders zou je kunnen overwegen het kenteken aan te laten passen door de RDW.

• Frank Pronk
22 jan 2020 10:49

Onze 811D had op kenteken een leeg gewicht van 3140kg, dat was het kale gewicht af fabriek.
Je gaat deze wagen nooit met een B-rijbewijs voor elkaar krijgen als camper, dat is bijna ( ik zeg bijna want er zijn altijd mensen die het wel voor elkaar krijgen :-) ) niet te doen.
En als je hem niet als camper gaat gebruiken dan kan je er altijd nog schuimrubber of bubbeltjes plastic mee vervoeren maar meer ook niet ben ik bang.
Deze wagens zijn helaas voorbestemd aan de C-rijders onder ons.

• Maarten in 't Groen
22 jan 2020 09:09

Mooie bus!

Maarree, B-rijbewijs? Ik heb zo'n idee dat de bus zo op de foto al ruim over de 3500kg zit, en dan moet je nog instappen ;)

Advies aan een koper, rijd er even mee langs de weegbrug voordat je plannen voor een inbouw gaat maken...

• G.J. van der Perk
21 jan 2020 17:11

Beste dubbelluchters,

Na trouwe dienst moet ik helaas afscheid nemen van mijn vario, hopelijk kan ik er iemand blij mee maken.

Het gaat om een lange uitvoering VARIO 711D uit 1990 met 118000 op de teller.
De wagen heb ik gebruikt als mobiele keuken voor film-catering. Er zit een volledige professionele keuken in, daarvoor verwijs ik naar mijn advertentie op marktplaats, link vind je onder dit bericht. De auto is ook zeer geschikt voor ombouw tot camper.

De binnenwanden zijn vlak betimmerd en bekleed met RVS, de vloer is waterdicht gemaakt met een kunststof gietvloer, verder zit er leidingwerk voor LPG en water in, 3 vetus watertanks (ca 250 liter) met een pomp, twee kranen en twee LEGALE hervulbare LPG-tanks, electra, led-verlichting enz.

Er zit wat roest op het plaatwerk rond de achterwielen, daar moet iets aan gebeuren. De auto is verder in uitstekende conditie.

Vraagprijs inclusief keuken-apparatuur is 15 000, zonder keuken-apparatuur onderhandelbaar.

Groetjes Gijs van der Perk
gijsvanderperk@hotmail.com
0641072676
link.marktplaats.nl/m1505052719
Vraagprijs € 15.000,00

P.S. Als ik meer foto's heb zal ik ze nog bijvoegen. Stel gerust vragen.

Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.276 seconden
­