­

Antwoord: Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Te Koop Chassis cabine 508D afneembare opbouw

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• J.G.M. Moerel
21 mrt 2020 09:45

Het hydraulische systeem is het zelfde als een standaard 508D. Vanaf de hoofdremcilinder worden de remmen bedient.
De bediening van de hoofdremcilinder is normaal via een remkrachtversterker die werk op de onderdruk in het carter.
Deze 508D werkt op overdruk via een luchtketel. De remkrachtversterker is ook een stuk kleiner omdat de druk tot 6 bar kan oplopen. Het gaat immers om drukverschil maal oppervlak zuiger remdrukversterker. Dit bepaalt de uiteindelijke remkracht
Het achterliggende gedeelte inclusief handrem en kabels is standaard.

• Jelte Hiemstra
20 mrt 2020 20:20

Tof om te zien!
Maar deze bus heeft dus standaard ook een lucht bekrachtigd remsysteem? De normale handrem werkt dan toch ook op lucht (met zo'n luchtketel)? Dan ben ik wel benieuwd hoe je dat gecombineerd hebt met je eigen systeem, omdat je dan geen handremkabel hebt van voor naar achter. (Wel op je tekening, dus de handrem is misschien niet lucht bekrachtigd?)

Leuke info ;)

• J.G.M. Moerel
19 mrt 2020 09:12

De enige begrenzing is de luchtdruk in combinatie met de grootte van de pneumatische cilinder.
Bij mij kan ik 100% blokkeren

19 mrt 2020 09:10

Fraai systeem, kan je de handrem 100 aanleggen of heb je een bepaalde begrenzing?

• J.G.M. Moerel
19 mrt 2020 08:49

Beste,
Ik heb een tekening en een foto toegevoegd.
Ik heb twee luchtcilinders voorzien van een sterke veer voor de terugloop.
Deze twee cilinders trekken aan de handremkabel links en rechts.
De trekkracht wordt geregeld met een luchtdrukregelaar met uitlezing voor de druk.
Het wiel dat doordraait wordt geleidelijk geblokkeerd door langzaam de luchtdruk op te voeren.
Werkt prima
Groeten.

Bijlagen:
  • Jelte Hiemstra
18 mrt 2020 19:43

Mooi ding!
Ik had een berichtje gestuurd over het pneumatisch sperdifferentieel, daar was ik erg benieuwd naar! Kun je daar meer over vertellen?

Tijd voor maken pagina: 0.293 seconden
­