­

Antwoord: Mercedes 608 brandweer

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Mercedes 608 brandweer

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
06 jun 2020 10:02

Hugo, ik heb mn kennis hier op gedaan, www.vwe.nl/Contact
ook vestigingen/steunpunten bij grotere autobedrijven of zoals de automarkt in beverwijk.Ik ben in heerhugowaard altijd keurig en snel geholpen.is het hoofdkantoor van deze organisatie .zit nabij station heerhugowaard,maar bellen kan natuurlijk ook. Op de alfa kreeg men toen het oorspronkelijke nederlandse kenteken weer terug , omdat hier de eerste registratie was, of dat nu nog geldt weet ik niet.
Bv een keuring uit litauwen (apk gelijkwaardig )wordt hier ook overgenomen met invoer .

met recente import geen ervaring, dat van de alfa uit spanje is al weer van 5 jaar geleden...Bij de rdw in amsterdam zit op de hoek ook een bureautje dat e.e.a kan regelen,kan niet missen.

Het moet niet heel heftig zijn het is immers eu ,veel schade gevallen en klassiekers komen via polen of litauwen op de nederlandse markt.

Succes hoedan ook , ik heb mijn 608d uiteindelijk wel terug weten te keuren naar bedrijfswagen , maar mn blusinstallatie was compleet kapot./verot ,die heb ik dan ook uitgebouwd.Toen een wijzigingskeuring bij de rdw ondergaan , omzo ook van de brandweer aanmerking op kenteken kwijt te raken.Je mag als particulier alles kopen en verzekeren ,maar uitgezonderd zijn als de aanmerking ambulance,brandweer en politie op het kenteken staat.Je krijgt m dan niet verzekerd...Vraag dat zelf ook na bij bv tvm verzekeringen, maar 2 a 3 jaar geleden was dat de boodschap van de minstens 11 verzekeraars die ik toen aan de lijn heb gehad... maar als je brandweer auto nog werkend is is het misschien een leuke aanwinst voor bv een jeugdbrandweer of een klein corps.Zelf heb ik jaarlijks brandweertrainingen (deel van mn functie ik ben geen brandweerman) hoor ik regelmatig gejammer dat er dorp korpsen zijn met een omgebouwde golfkar....

De roestplekjes op de achterschermen had mijn bus ook ...zat meer narigheid achter dan ik dacht.....mijn 608 is van 1975.,maar die je aanbied is erg netjes hoor!
Succes nogmaals,vraag even na bij vwe en rdw en eventuele import bureautjes die je rond amsterdam en zaandam best veel hebt.Je zou ook nog contact op kunnen nemen met anema in akersloot of dolf helmerich in zaandam. .mvgrt Rene

• Alex Gielis
05 jun 2020 14:08

als je de COC-kaart hebt dan ga je bij de RDW voorbij en de rest is gelijk aan uit bijvoorbeeld duitsland, is geen wereld opgave.

• H.T. Bakker
05 jun 2020 14:05

He rene
De bus is inderdaad heel goed onderhouden in Polen, hij heeft alleen bij de wielkasten wat kleine plekjes maar dat is niks voor een bus van 43 jaar oud, hij is van 1977, heb jij ervaring met het importeren van Poolse auto's naar Nederland? Kan wel wat tips gebruiken.
Gr Hugo

• R.P.M. van Leeuwen
05 jun 2020 13:50

Met een beetje mazzel zou je het oude kenteken weer kunnen opvragen.Althans een kennis van mij kreeg na export naar spanje ,bij terug importeren naar nederland het oude kenteken terug.(mits brandweer of bedrijfswagen)....alhoewel er bij export op het formulier ook aangegeven wordt dat voertuig niet meer retour komt.... (ik heb zelf 3 x een auto geexporteerd).Zo te zien is deze bus zeker 40 jaar oud.,dus mrb vrij.

Nogmaals succes met de verkoop , zo netjes zie je ze niet vaak , er is zo te zien goed voor gezorgd in polen.

Mvgrt Rene

• H.T. Bakker
04 jun 2020 18:03

H.T. Bakker schreef :

H.T. Bakker schreef : Mooie Mercedes 608 tekoop
Rijdt Rijdt perfect.
Meer informatie telefonisch
0612937765
Vraagprijs 7500 euro
Bus is in 1994 vanuit Nederland naar Polen verhuisd en daar tot op vorige maand gebruikt in een kleine brandweer kazerne waarvan ik hem heb gekocht

• R.P.M. van Leeuwen
04 jun 2020 17:05

Ja alex die ken ik wel , in polen maakte ze ook busjes ,merk ZUK ,meer basic kan niet..
Voor een foto ... nl.dreamstime.com/redactionele-afbeeldin...erliet-image66721515

Van zuk(s) dus.... je ziet ze nog vaak in bulgarije net als de russische busjes(meeste uaz) ,wat ik van de eigenaren begrijp is het makkelijk te repareren,maar ook niet echt betrouwbaar en dorstig...daarom staan ze bijna allemaal ondertussen op gas...het busje in de bijlage is ook russisch , het komische ervan is dat we in yambol een ziekenhuis bezochten , maar de uitgang vrij moesten houden voor de ambulance....dat was deze dus...(vast de sleuteltjes kwijt?)

Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.434 seconden
­