­

Antwoord: L408G

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: L408G

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• E.H.A. Hes
04 nov 2020 20:54

In ieder geval is de verkoop afgelopen maandag helaas niet door gegaan, en ik heb nog topt de 20e de tijd om te beraden wat ik ga doen, als ik de buis ga verplaatsten is het waarschijnlijk niet slepen maar vervoeren, lijkt mij een stuk veiliger, weliswaar een stuk kostbaarder, ik prefereer veiligheid boven kostenbesparing.

• Alex Gielis
02 nov 2020 18:47

Bij langere ritten moet dat altijd. Niet vanwegen de motor maar vanwegen de versnellingsbak. Deze smeer je namelijk niet voldoende als de ingaande as niet draait.

• W.O. Velthuis
02 nov 2020 16:56

Moet de cardanas altijd worden losgenomen bij een langere afstand? Ik dacht dat dit alleen moest bij een versnellingsbak met een oliepomp op de ingaande as.

Met slepen neem je gewoon deel aan het verkeer. Verlichting moet werken, ook remlicht. Een extra lichtbalk is een goede oplossing, dat werkt altijd. Er schijnen ook losse lampjes met magneet te zijn die draadloos werken. (Zal wel duur zijn.)

Voor het oranje zwaailicht zie ik geen bezwaren. Volgens mij kan dit gewoon gebruikt worden binnen de regeling OGS en is er geen onderscheid tussen particulier en bedrijf. Men spreekt van 'een voertuig dat kennelijk is ingericht voor...' . Ik ben er vrij zeker van dat men dit bewust zo omschreven heeft om niemand te beletten een zwaailicht te gebruiken als dit nuttig is.

Het slepen moet wel veilig gebeuren en het zwaailicht is er niet voor dat anderen met het slepen rekening MOETEN houden, het is er alleen om anderen erop te attenderen dat je iets bijzonders aan het doen bent. Het geeft je geen extra rechten. Het andere verkeer kan beter rekening houden met je lagere snelheid. Ik denk dat je je met zo'n zwaailicht wel wat soepeler door het verkeer kunt bewegen, men houd wat meer rekening met je beperkingen.

• H.P. de Jong
02 nov 2020 13:24

Klopt Gerard :ohmy: , was ik vergeten te vermelden. Heb het bijgewerkt.
Meestal wordt als max een snelheid van 40 km aangehouden. Afstand van een paar kilometer is geen probleem, wordt het verder dan 30 -50 km, afhankelijk van het type, zou ik m afkoppelen. Zonde van de moeite als t niet nodig is.

• Gerard H
02 nov 2020 12:13

Over slepen en cardan losnemen is hier al eens in het forum wat geschreven.
Een klein stukje met een handbak en eventueel met lage snelheid kan dus gewoon zonder losnemen van de cardanas.

• H.P. de Jong
02 nov 2020 11:54

Wouter zei het al over de richtingaanwijzers, ik denk dat ook de remlichten zichtbaar moeten zijn, en zo nodig de verlichting. Je kunt dit ondervangen door een lichtbalkje van een aanhanger of fietsendrager achterop de sleep te hangen en aansluiten op de trekkende auto.
Zwaailicht is discutabel. Officieel mag je dat zelf niet, een trekkend voertuig met vergunning mag het wel. Hangt er een beetje vanaf hoe de pet staat hoe hier tegenaan gekeken wordt.
Voor een korte afstand met lage snelheid (max 40 km/u) is het niet nodig, maar voor de zekerheid zou ik de cardanas losmaken van de achterasflens als je over langere afstand) boven 30 km gaat slepen. Belangrijk is dan de positie van de as op de flens te merken zodat ie hetzelfde teruggezet kan worden, ivm de balans van de as. Ik weet niet precies wat voor bak jij hebt, maar vaak wordt die niet goed gesmeerd als die alleen in de vrijstand meedraait met de achteras.

Vriendelijke groet, Hans Peter

Tijd voor maken pagina: 0.311 seconden
­