­

Antwoord: Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Te koop voor onderdelen Mercedes T1 122PK

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
04 sep 2021 10:36

Ongelovelijk Henk dat er geen T1 eigenaar je project overneemt,z on degelijk gerestaureerde basis vindt je nooit meer...Je cabine is inderdaad punt gaaf , dit in tegenstelling tot 80 procent van de T1 s die nog rondrijden , het voorruit is zelfs netjes getint en gloednieuw zie ik wel....Ook de techniek is natuurlijk het antwoord op de underpowered vraag.

Ik hoop dat je snel een koper vindt , zou leuk zijn als je input in een andere T1 verder leeft.

Succes , Mvgrt Rene

• Henk Janssen
04 sep 2021 09:54

Vraagprijs 1400 euro.
Deze is echt heel vakkundig gerestaureerd.
Echter hij kwam echter niet door de RDW keuring om dat het chassis verlengd was.
Er ligt een Ducati motor van 122 pk met 140.000 km (aantoonbaar) in.
De motor is aangepast voor lengte inbouw.
Hier zijn meerdere nieuwe onderdelen voor gebruikt.
De versnellingsbak is een overdrive bak van een new daily 3.
Deze overdrive is nodig om de korte T1 achteras op te vangen.
Als deze overbrenging nog niet lang genoeg zou zijn zit er ook nog een hele goede fel begeerde, lange achteras van een t1 bij.
Deze TDI-motor gebruikt ook aanzienlijk minder brandstof.
Hij is ook groter, daarom is het motor-compartiment en de motorkap aangepast, dit is heel mooi gedaan.
De intercooler is ruim berekend en zit mooi in de rijwind.
De radiator is ruim berekend en is van een daily 3.
Het aangepast luchtfilter is van een transit van 140PK.
De olie wordt niet meer gekoeld door het koelwater maar door een losse oliekoeler, dit ter ontlasting van het koelsysteem.
Ik ben er mee naar de keuring gereden, alles werkt perfect, ik heb heel kort vol gas gegeven, zat zo aan de 130 km/h
Onderschat niet wat er bij komt kijken om in een T1 een zwaardere/grotere motor te leggen.
Deze is al geheel klaar, hoeft alleen maar over geschroefd/gelast te worden.
Zo kunnen bij uw auto ook de eventuele slechte/doorgeroeste delen gelijk mee vervangen worden met de delen uit de donorauto.

• Henk Janssen
28 apr 2021 09:19

In dit forum: Project Mercedes 307D TDI onder zelfbouwverhalen staat het hele verslag met foto's.
Ik ben tevreden met de helft van mijn directe kosten, dus geen werkuren.
Hij moet gewoon weg.
Als mijn sprinter klaar is ga ik hem slopen.
Dit zou heel jammer zijn, met dit geheel zou iemand met niet zo veel ervaring zijn T1 enorm kunnen verbeteren.

• M.J.E. Molenkamp
20 apr 2021 14:59

Beste Henk,
Is het mogelijk om wat foto's en een prijs toe te voegen?
Er zullen vast meer mensen zijn die daar blij van worden.

Groet, Marco

• Henk Janssen
11 apr 2021 13:36

Klop helemaal, ducati is een hele snelle motorfiets, zo snel is hij ook alweer niet.
Het moet inderdaad ducato zijn.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die het aan durven.
Het is in principe alleen maar 1 op 1 over-schroeven / over-lassen.
BV iemand die van benzine naar een snelle diesel wil, ook hier voor is alles aanwezig.

• W.O. Velthuis
11 apr 2021 12:26

Hoi Henk,

In de derde zin van de advertentie staat een heel leuke maar toch beetje verwarrende spelfout.

Tijd voor maken pagina: 0.306 seconden
­