­

Antwoord: Mercedes 508 Diesel camperbus uit 1978 vraagprijs € 15.500

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Mercedes 508 Diesel camperbus uit 1978 vraagprijs € 15.500

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• W.O. Velthuis
14 jul 2021 17:50

Ik durf te stellen dat je de wagen mag beladen tot over de 3.500kg en je er nog steeds met rijbewijs B mee mag rijden.

Typeplaatje is niet relevant want het voertuig kan later een hogere of lagere maximum massa hebben gekregen.

Maar deze discussie is al veel vaker gevoerd. Laten we dat niet overnieuw doen in een 'te koop' -topic. Indien daar behoefte aan is dan kunnen we beter verder praten in het juiste topic, dan blijft het forum overzichtelijk.

www.dubbellucht.nl/forum/overige-regels-...ax-massa-op-kenteken

• Gerard H
14 jul 2021 15:29

Dat is wel erg kort door de bocht.

• E.A. Gielis
14 jul 2021 15:27

M1 is normaal voor alle campers die nog niet zolang gekeurd zijn. Wat betreft het gewicht, Je mag er mee rijden met B rijbewijs met de voetnoot dat je voertuig niet zwaarder mag zijn dan 3500kg. Als je een C(1) rijbewijs hebt dan geldt dat je er mee mag rijden zoals het typeplaatje aangeeft. Typeplaatje welke in de auto te vinden is wel te verstaan.

• P Swarts
14 jul 2021 14:48

R. Willemsen schreef : Maar het kenteken bewijs begint met voertuigcategorie: en dat is M1 (personenwagen) wat inhoud dat het tot 3500kg gaat en dus B rijbewijs.
.

Mijn vario is ook een M1 dus personenauto, maar weegt 4313 kg, max massa 7490 kg Dus C rijbewijs. Je kan dus niet stellen dat M1 inhoud dat het een B rijbewijs is.

• R. Willemsen
14 jul 2021 10:51

Ik kan allen voor onze bus spreken. Maar het kenteken bewijs begint met voertuigcategorie: en dat is M1 (personenwagen) wat inhoud dat het tot 3500kg gaat en dus B rijbewijs.

De RDW medewerker gaf destijds aan dat als het niet op kenteken staat het gene geldt dat op het type plaatje van de bus staat. En dat is bij ons een max. Technische massa van 3490kg en dat strookt weer bij de M1 op kenteken.

• E.A. Gielis
14 jul 2021 10:28

Dus te berijden met B als ook met C(1) rijbewijs.

Tijd voor maken pagina: 0.360 seconden
­