­

Antwoord: 4x Achterbanden Mercedes 508D 7x16

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: 4x Achterbanden Mercedes 508D 7x16

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• J.J.S. Cornelissen
25 nov 2021 10:06

Hoi P.J. Bottema,

Ik heb de banden nog, en hier een link naar goede kwaliteit foto's: we.tl/t-c0sUhOUaDe

• R.P.M. van Leeuwen
24 nov 2021 12:53

Nee,jurien heeft ze nog. zoals ik al schreef had 1 band in de""montage lip"" zoals ik het maar even noem , dus de rand waar normaal het geleidemes van het banden apparaat en lepel langs laat glijden een kleine beschadiging,soort van hapje uit. .Dat dorst ik niet aan ,het zal best kunnen ,maar zoals ik al schreef wil ik best aan gebruikte banden beginnen in dit geval , maar dan moeten er geen kleine manko s aan zijn. Dus omdat mijn eigen eis nogal kritisch ligt ,ben ik er niet mee verder gegaan. Vermoedelijk is dit bij demonteren , of monteren de eerste keer ontstaan,en mogelijk tot een lekke band geleid? Dit was niet te zien op de fotos op het forum.Slechts 1 band heeft dit ,de rest is punt gaaf. Ik had sowieso nieuwe binnenbanden gebruikt ,die kosten amper 20,- per stuk,bij bv kramp .
Ik zie wel nu buiten het camper seizoen , dat de maat 7.00 x 16 slecht leverbaar is, alleen nankang nr066 ,die heb ik op de vooras, maar vindt het profiel niet iets voor de achteras. Nou komende zomer met de apk maar even zien hoe het lopen gaat. Mn bus staat toch tot het voorjaar in de stalling,geen noodzaak dus .
De banden die jurien aanbied zijn echt TUBE TYPE ,dat staat er duidelijk op.

Mvgrt Rene

• P.J. Bottema
24 nov 2021 12:11

Hallo Rene, bedankt voor de reactie. Op de foto's op het forum waren die getallen niet te zien maar dat die banden geen 30 jaar oud waren was mij wel duidelijk. Zoals je al aangeeft zien ze daar veel te goed voor uit.
Maar had jurien de banden dan al weggedaan?

• Frank Pronk
24 nov 2021 09:00

Hoi Rene, dank je voor het ophelderen van de kwestie. Gelukkig zijn de banden dus geen 30 jaar oud. we hebben weer wat geleerd.

• R.P.M. van Leeuwen
23 nov 2021 23:00

Ik had van jurien fotos gehad,een stuk of 10 ,van alle 4 de banden , ook de (binnen) zijde dus de andere zijde van de wang die dan naar binnen wijst,waarop je goed de productie code kon zien die er met grotere cijfers in stonden gestanst ,die duiden op week nummer en het jaar ,11 , en de andere op een week nummer,12 (3712 meen ik ).Ik moest echt lang turen naar de foto s maar toen zag ik het echt staan. Ik heb dat bij truck banden en industriele banden wel vaker gezien dat je de dot code zoals gewend bent helemaal niet op een logische datum duidt(batch nummer of locatie productie nummer) . ..dan staat het ergens op de wang wel de productiedatum aangeduid. De banden zagen er ook te mooi uit voor 30 jaar , haast niet gebruikt,geen droogte scheuren .de rubber giet randjes zitten hier en daar er nog op .Ook de pirelli logos zijn van kort geleden , 30 jaar terug zag dat er iets anders uit.......de loadindex duidt ook op een type band wat vaak op miltaire voertuigen wordt gebruikt,106/108 (geen probleem overigens als je toch niet zwaarder mag laden als 3500 kg). .Op een band zag ik op de ""montage lip"" een hapje zitten waarschijnelijk van het geleide mes van het apparaat ontstaan met monteren of demonteren en heb van koop af gezien.Waarschijnelijk zal je ook deze band wel kunnen hergebruiken gezien het binnen band principe, maar ik wil het graag 100% gaaf en zeker hebben. Een enkeling vinden in deze maat en type zal uitdraaien op een spelt in hooiberg of weer op speciale bestelling .Dat heb ik eerder gedaan bij pirelli ,maar heel makkelijk gaat dat niet...Wel jurien wat tips gegeven waar dit soort banden ook veel worden gebruikt , zoals in de agrarische sector en military scene . Als ik iets handiger was met de pc was had ik je graag de foto willen laten zien , maar hopelijk is het duidelijk zo. Ja ik weet na 10 jaar wordt het bedenkelijk, maar als ik het zo zag hebben deze banden heel lang ergens op stock gelegen en zijn nog niet heel lang geleden gemonteerd geraakt. Zolang het droog en donker heeft opgeslagen gelegen en ook nog tube type kan het best even over de datum leert de ervaring,daarom wilde ik het wel proberen voor mijn beperkte gebruik van de bus. Had een leuke deal geweest, nu maar effe door sparen voor nieuwe ...wel een adres gehad waar jurien zn nieuwe vandaan had,ik vondt dat best acceptabel voor 4 stuks incl.alles.

Mvgrt Rene

• P.J. Bottema
23 nov 2021 15:04

Rene nu ben ik toch wel niewschierig waar je die jaartallen vandaan hebt.

Tijd voor maken pagina: 0.357 seconden
­