­

Antwoord: aluminium open laadbak

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: aluminium open laadbak

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
04 mrt 2022 13:46

Ja alex ik wil er geen hoofdzaak van maken ,maar het gaat hier om 40 cm te veel uitsteek en bij een meter uitsteek moet je al reflectieborden plaatsen etc...aangezien de aanhanger ook niet ingericht is voor voertuig vervoer ligt je kantelpunt ook hoger.,ik heb geen idee wat de kogeldruk in deze was /is ..daarnaast te veel gewicht is een dikke boete . ..Autoambulances zijn niet voor niets lager en breder.van wege dat kantelpunt.. ...Hoedan ook ik blijf het meesterlijk gevonden en uitgevoerd,precisie werk om de pickup er zo op te krijgen....

Het gaat mij erom dat we wel in ons enthousiasme de veiligheid en de normen hanteren , want de boetes zijn belachelijk hoog en dat kun je beter in je hobby stoppen lijkt mij..Zoals eerder gezegd ben ik in mn enthousiasme ook eens super glad door het oog van de naald gegleden en dat wens ik niemand toe.in mijn geval hield ik alles onder controle maar had mn hart wel in mn keel kloppen.... En omdat ik dat niemand toewens mijn opmerking,het is dus niet bedoeld om iemand af te kraken,maar te waarschuwen dat het ook goed fout kan gaan...Sinds dat hachelijke voorval heb ik de juiste rijbewijzen gehaald (BE/C1E)en hou ik mij strikt aan de regels ,al doende leer je ... verzekeraars zijn immers ook niet makkelijk meer... dus experimenteren ik zou het laten en niet adviseren.

Voor wie het niet heeft mee gekregen...zie dit eens...ook 3500 kg trekgewicht...onder de foto zie je de video

www.meternieuws.nl/old-timer-brandweer-o...-a7-bij-marum-video/

Mvgrt Rene

• E.A. Gielis
04 mrt 2022 08:32

Rene en Nick,

Jullie hebben beide gelijk.

Nick, het is goed gegaan, maar je hebt naar het verkeerde getal gekeken (3t was maximale gewicht) maar alles is goed gegaan en......zolang niet gecontroleerd is alles toegestaan ;)

Rene,
Die 4cm doet het hem niet, en verder was de massa (Cabine met motor etc.) voor de as geplaatst dus de gewichtsverdeling (waar je heel veel over moet leren bij je BE) was zeer goed. Ja het is een punt van zorg, en die extra oversteek mag wel, als je een lichtbalk daar aan hangt.

• R.P.M. van Leeuwen
03 mrt 2022 23:18

Ja nick , je zal er gerust over nagedacht hebben , maar 3000kg-635kg van de aanhanger heb je een laadvermogen van 2365 kg over ,dus zit je bijna 500 kg te zwaar en inderdaad de oversteek achter mag maar max een meter zijn dat had oa met je verlichting van doen , maar ook met uitwijken kan het het samenstel oncontroleer baar maken .Ik weet ook niet of de bandjes en de oplooprem van de aanhanger het overgewicht langdurig aankunnen...

Dat is duidelijk allemaal niet gebeurd ,mazzel dus.,maar eerlijk gezegd meesterlijk gevonden en uitgevoerd,maar of het nu aan te bevelen is?

Ik weet uit eigen ervaring dat vervoer met een vrachtwagen /ambulance/bergingstruck even wat duurder uitpakt...(235.- voor 50 km)
Vorig jaar stond er in de rubriek gespot , een foto van een dudo zonder motor op een aanhanger/autoambulance achter een zware amerikaanse pickup die toch geschaard was, het gaat dus ook wel eens fout....en die pickup mocht ook 3500kg trekken, (een dudo zonder motor en bak weegt natuurlijk ook een stuk lichter..)deze bussen zijn best zwaar en lomp voor een aanhangertje denk ik zelf...

Ik heb met een zware autoambulance trailer toch ook wel een hachelijk avontuur beleefd en wens dat niemand toe.vandaar mn opmerking..
ook dat is goed afgelopen , maar toch... bovendien zijn de boetes niet misselijk tegenwoordig,en zijn de verzekeraars niet echt meegaand in deze....Ook als het niet goed vast gesjord staat ,je spanband moet wel de juiste spankracht kunnen maken.

Hoedan ook ,veel succes met de verkoop nogmaals,een bruikbare basis voor een camper opbouw? , leuke project basis de groene , wat ga je er mee doen?
Overigens een hele nette brandweer bus,iets om trots op te zijn!

Mvgrt Rene

• N. van der Linden
03 mrt 2022 17:33

vervoeren ging prima

aanhanger mag 3000kg wegen pickupje weeg nog geen 2700kg (is gewogen) is iets meer met eigen gewicht van de aanhanger erbij
oversteek achter was 1,4meter dat is idd 40cm te veel maar bakje is aluminium dus is niet het gewicht
brandweer weegt zelf ruim 3500kg en mag 3500kg trekken.

het spul lag heerlijk rustig achter de brandweer

moet wel zeggen dat ik net aan de 80 kon komen met een 85pk benzine motor.

maar als je met zwaar spul rijdt moet je sowieso niet hard willen rijden vind ik.

rij voor mijn werk vaak met zware combinaties en als je maar weet wat je aan het doen bent is er niks aan de hand.

groet nick

• R.P.M. van Leeuwen
02 mrt 2022 10:36

Succes met de verkoop , leuk project de groene pickup en .....wat heb jij een mazzel gehad met het vervoeren zo op deze manier.... als dat fout was gegaan had je 2 dudo s bij de oud ijzerbak kunnen zetten... op diverse punten zijn hier wat regeltjes overtreden ,buiten dat zou ik het een volgende keer even anders doen voor je eigen veiligheid en dat van andere weggebruikers.

Mvgrt Rene

• N. van der Linden
27 feb 2022 14:48

ik heb een te koop een volledig aluminium laad bak
voor mijzelf heb ik andere plannen voor de auto maar vind het ook een beetje zonde de bak bij het oud ijzer te zetten
de bak ik echt op maat gemaakt en is met bouten zo over te zetten

deze staat nu op een 508 met korte wielbasis 295cm
maar als je een beetje handig bent past deze ook op een lange van 350cm

Volledig aluminium open laadbak
Met opbergkist en kunststof bakken

Afmeting +-
215cm breedt
368cm lang
De opbergkist is 68cm bij 215cm
Dus effectieve laadbak lengte in de bak is 300cm

De auto zelf is niet te koop

Bijlagen: