­

Antwoord: klepstelgereedschap

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: klepstelgereedschap

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• L.F.R. Wentink
16 mrt 2016 21:18

Dank jullie voor de reactie!

Zodra ik aan de kleppen toe ben, ga ik op dat moment ter plekke sleutels maken. Werkt toch het beste denk ik. Een paar oude sleutels heb ik nog wel liggen om te vermaken.

Grt Leon

• Gerard
16 mrt 2016 19:17

Leon, misschien ter inspiratie: Ik heb een tijdje geleden voor mijn 409 (M115, ander klepstelgereedschap) een één maatje te kleine steeksleutel gekocht, deze precies op de maat van de stelmoeren gevijld, toen de steeksleutel kort achter de sleutelkop op de juiste afstand doorgeslepen en daarna weer haaks aan elkaar gelast met een hobbylasmachientje. Dat ging verbazend goed. Omdat de nu haakse steeksleutel ook mooi strak past op de stelmoer heb ik nu geen problemen meer met 'slippen' van de steeksleutel langs de stelmoer als die wat zwaar loopt.

16 mrt 2016 16:38

ze zijn beide steek 14 en de sleutels hebben een trap van 2,5 en 3 cm. Natuurlijk is de onderste steker iets langer dan de bovenste, dit om te zorgen dat je wel de ene tov de ander kan draaien. Met gloeien en buigen kan je de sleutels ook zelf maken.

Op de klepschotel leg je een ringsleutel 32 of 30, dat weet ik niet zeker, had ja de set. hievoor gebruik je maar een kort steeltje omdat je deze niet hoeft vast te houden. Met een plaatje op de ringsleutel kan je zorgen dat deze niet van de schotel afvalt. De ringslutel moet wel minimaal voor 1/3 aan de voorkant open gemaakt zijn, omdat hij om om de moeren bewegen moet.

• L.F.R. Wentink
16 mrt 2016 16:31

Ik vond mijn eigen topic niet meer terug...
bedankt voor de reactie. Ik had inderdaad gezien dat u ze verkocht had...

het k l eine vasthoud sleuteltje zou niet meer leverbaar zijn.
Heeft iemand misschien de maten voor me van de kromming en hoogteverschil van de sleutels, dan probeer ik ze zelf te maken. Of is dat niet mogeljjk?

grt Leon

05 feb 2016 08:25

Ik heb mijn setje laatst verkocht gehad. maar bij Hazett kann je ze bestellen. Moet je ff googlen.

• L.F.R. Wentink
04 feb 2016 18:59

Beste,

zoals de titel vermeld ben ik zoekende naar de drie (?) Sleutels om de kleppen te stellen.

Indien van belang, het is voor een om617.

wie heeft of weet ze te koop?

alvast bedankt,

grt Leon

Tijd voor maken pagina: 0.273 seconden
­