­

Antwoord: voetpompje - ruitensproeier 508

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: voetpompje - ruitensproeier 508

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• I.A. Filius
04 okt 2016 16:00

Hallo Vico,

Bedankt voor de tip.
Meteen maar besteld.

Met vriendelijke groet,

Arjan

04 okt 2016 08:19

Arjan,
Het slangetje zit onder in het tankje, en het pompje zit weer onder het niveau van het tankje. hierdoor krijg je dat de vloeistof altijd in het pompje zit. In de 2 jaar dat ik hem zo heb nog nooit problemen gehad. Maar een tankje met vast pompje zoeken is als je bang bent voor drooglopen een eenvoudige oplossing. zeker als het deze zeer complete is. www.aliexpress.com/item/12V-Universal-Ca...186/32667794456.html ?

groet Vico

• I.A. Filius
03 okt 2016 21:58

FH Flos,

Zo'n electrisch pompje is naar ik meen niet zelfaanzuigend, en zijn bedoeld om onderop het tankje in te prikken.
Bij mij zit er op en T-stuk in het slangetje (via dop bovenop tankje), 1 naar ruitenwisser sproeier en 1 naar het voetpompje.
Mijn angst is dat wellicht het slangetje een keer droog komt te staan, en dat het motortje niet zelfaanzuigend is. En dag het mogelijk niet betrouwbaar werkt.

Heb je getest of het motortje het trekt met lege slang (en bijna leeg tankje) ?
Mijn vermoeden is dat je hiervoor een aansluiting onderop het tankje moet hebben/maken im het betrouwbaar te laten werken.

Ps: onafhankelik van deze thread zo'n zelfde pompje gekocht. Pompt water goed, maar lucht nauwelijks.

Met vriendelijke groet,

Arjan

• C.J. Sonke
03 okt 2016 20:34

Oké lijkt mij wel te doen, binnenkort maar eens een elektrisch pompje op de kop tikken...
Bedankt en groet, Cor

• T.J. Hoekstra
02 okt 2016 18:55

Ga naar de autosloop en haal een tankje met pompje eraan. Bouw deze in en zet eventueel een drukknop op het dashboard. Geen ellende meer met die gammele half verteerde rubberen voetpompjes.

02 okt 2016 18:37

nee hoor elektrisch pompje is zeer eenvoudig. neem een extern pompje. ik heb deze gekocht www.aliexpress.com/item/NEW-Windshield-W...ree/32228018415.html
Een schakelaartje op het dashboard ( of de plus van het voetpompje gebruiken ) slangetje in het tankje, slangetje naar de ruitenwisser en werken als een dolle.

Tijd voor maken pagina: 0.344 seconden
­