­

Antwoord: Motor voor 407d

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Motor voor 407d

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• A.H. Korevaar
22 feb 2017 20:22

Hoi Marvin,

Zat met hetzelfde probleem, ook een 407 met een OM616. Heb zelf gekozen voor een OM602 in combinatie met een 5 bak. Voordeel dat je dan 95PK hebt i.p.v. 65 PK, veel minder motorgeluid en de motor is ook lichter. Zou juist geen OM314 uit een 508 doen omdat dat een oudere zware motor is + ook je differentieel vervangen moet worden.

Ik heb de ombouw bij Harry v.d. Kraats laten doen, maar vrienden van mij laten op dit moment een zelfde vervanging doen bij een garage in Lopik. Zij hebben zelf de motor + bak in Duitsland gevonden.

Het is nog steeds geen stoplicht sprinter, maar kan nu wel 100 GPS km p/u cruisen i.p.v. 83. En in de bergen rijd ik volle vrachtauto's voorbij. Als je nog vragen hebt of een keer wil bellen, geen probleem.

Groeten,
Arthur

• M.J.E. Molenkamp
20 feb 2017 08:03

Nog een aanvulling: Als de foto onder je naam je camper is dan is het een z.g. Düsseldorf.
Groet, Marco

• M.J.E. Molenkamp
20 feb 2017 08:00

Beste Marvin,

De beste oplossing voor je probleem lijkt mij het monteren van een 508 aandrijflijn in je camper. ( dit kan alleen als je bus het model is van een z.g. Düsseldorf, 406,407,408,508,608. )
De omschrijving in de kentekenregistratie ( 4cyl, diesel) klopt dan ook nog steeds dus herkeuring bij de rdw is dan niet noodzakelijk.
Een 508 aandrijflijn kun je vinden voor ongeveer € 1500.- en de ombouw is voor twee handige sleutelaars goed te doen.
Met vriendelijke groet,
Marco Molenkamp

• J.M. Thielen
05 feb 2017 14:01

Moet je even informeren,heb hier ooit gelezen over Harry vd kraats in Nijkerk ?maar als er nu een 616 in ligt,moet de 602 eigenlijk ook passen,al is het dan een cylinder meer,.....tenminste met de nodige aanpassingen,want dat geld voor de meeste andere (sterkere)motoren

• M.P. van Sas
05 feb 2017 12:21

Hallo Hans,

Wij hebben een 407d alkoof uit 1978. Ik neem aan dat dit een groot model is. Heb je eventueel nog suggesties voor welke motor ik zou kunnen zoeken?

Groet, Marvin

• J.M. Thielen
03 feb 2017 19:56

Heeft U een TN model 407d of een groot model?voor een TN heb ik nog een complete motor,met radiateur,oliekoeler alles compleet, 100 PK met eventueel,een versn,bak,met overdrive,en de bij behorende dubbellucht achteras,het is geen koopje,omdat hij aantoonbaar slechts 80000 km gelopen heeft! ( komt uit mijn eigen Camper) wegens inbouw Cdi motor

Tijd voor maken pagina: 0.274 seconden
­