­

Antwoord: Interieur ventilator 24v voor 508d

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Interieur ventilator 24v voor 508d

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Gerard
06 feb 2017 13:28

Patrick schreef : [...] Nu maarhopen dat ze hem ook daadwerkelijk hebben.
Super bedankt!

Er staat "sofort verfügbar", dus direct leverbaar. Dat gaat je lukken!
En graag gedaan. (En evengoed met je superbus nu nog lid worden van dubbellucht natuurlijk...) ;)

• Patrick
06 feb 2017 10:51

Dag gerard,
Dat is hem !

Nu maarhopen dat ze hem ook daadwerkelijk hebben.
Super bedankt!

Patrick

• Gerard
06 feb 2017 09:21

Patrick schreef : Er kwam allemaal rook uit de ventilatie openingen, de motor stinkt en de zekering was kapot. Na vervangen zekering deed deze het niet meer.
Kan ik er van uit gaan dat deze dan de geest heeft gegeven? 28 jaar stil gestaan.

Tja... Dan lijkt het wel serieus kaduuk.

Patrick schreef : Ze bieden 12 volt bosch aan, ik heb 24 volt.
Zou een dc omvormer van 24-12 volt werken?
Bosch 24 volt kan ik tevens niet vinden.
BCH-0130007302

in principe moet het met een 24V->12V omvormer kunnen werken, ware het niet dat je regelaar een variable weerstand is die is uitgelegd voor 24V. Die zal zich nu anders gedragen.

Het maakt uit waar je omvormer plaatst.

Al die omvormer direct voor je 12V motortje is geplaatst, dan zal je regelaar waarschijnlijk pas laat het toerental regelen omdat de 24V->12 volt omvormer lang zal proberen die 12V aan zijn uitgang te handhaven. Je loopt een kans dat de weerstandsdraad in je regelaar warmer wordt dan in de oorspronkelijke situatie en daardoor wellicht defect zou kunnen gaan. .

Als de 24V->12V omvormer vóór je regelweerstand wordt geplaatst dan zal de ventilator in het regelgebied langzamer draaien dan zoals bedoeld en plots op volle snelheid komen als de regelaar op 'max' wordt gedraaid. Overkomelijk, genoeg voor de APK, maar iets anders dan bedoeld. Om dat te ondervangen zou je kunnen proberen een voor 12V bedoelde regelweerstand op de kop te tikken.

Maar kijk eens op basiscamp berlin, misschien dat dit het type is dat bij jou is ingebouwd?

• Patrick
05 feb 2017 19:54

Ze bieden 12 volt bosch aan, ik heb 24 volt.
Zou een dc omvormer van 24-12 volt werken?
Bosch 24 volt kan ik tevens niet vinden.
BCH-0130007302

• Patrick
05 feb 2017 19:50

Er kwam allemaal rook uit de ventilatie openingen, de motor stinkt en de zekering was kapot. Na vervangen zekering deed deze het niet meer.
Kan ik er van uit gaan dat deze dan de geest heeft gegeven? 28 jaar stil gestaan.

• Gerard
05 feb 2017 09:39

Hallo Patrick. Weet je zeker dat de ventilator stuk is? Als hij na een dag plotseling de geest geeft zou het zo maar kunnen dat een van de zekeringen slecht contact maakt. Misschien bespaart het veel geld en moeite om daar toch even naar te kijken. ...

Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden
­