­

Antwoord: Schoon en vuilwatertanks

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Schoon en vuilwatertanks

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Maarten
24 apr 2017 14:35

Hoi Arthur,

Geen sorry hoor, ik heb nog geen tanks en ga eerst nog een weekje tankloos naar Engeland ;)

Dat van die slang had ik in het afgelopen weekend ook al bedacht ja, de schoonwater slang zat wel erg dicht in de buurt van de vuilwaterloosplek... Bij de Lild was 10m slang met allerhande koppelingen in de aanbieding dus die ligt al klaar :)

Ik begin al een idee te krijgen hoe het watercircuit gebouwd moet worden. Ik heb geen zin om de kraan te vervangen (en iets anders waar water uit komt heb ik niet) dus ik ga voor de vulopening zoals in de bovenstaande foto. Voorlopig het huidige dompelpompje gebruiken, wie weet later een inline-pomp en boiler.

John komt eind mei een schoonwatertank brengen (wat een service!) en ik heb al een mail naar de WG onderdelen gestuurd voor een vuilwatertank.. eind mei kunnen we weer knutselen!

• A.H. Korevaar
24 apr 2017 07:26

Hoi Maarten, sorry had even niet op het forum gekeken. Ik heb gewoon zo'n standaard vulopening voor water ingebouwd. Wel heb ik die achter de achterdeuren in het hout v.d. bank gebouwd om geen gat in het plaatwerk v.d. bus te hoeven maken. Een eventuele gardena aansluiting maak je na de pomp en staat dus ook los van de schoonwatertank.
I.d.d. is mijn ervaring dat je vaker tussendoor water tapt dan dat je ergens aan een vaste kraan hangt. En dan werkt een gieter van 10 liter prima, of je hangt zo gaander de slang in de vulopening voor een volle watertank bij een vulstation (gebruik wel je eigen slang, er zijn smurfen die er hun wc met schoonmakenB) ) . Kun je gelijk je vuilwater legen.

Heb even een foto van internet als voorbeeld van zo'n vulopening bijgevoegd, gaat met grote zwarte waterslang naar de tank.

Groeten,
Arthur

Bijlagen:
  • A.N. Al
23 apr 2017 11:36

Hallo Maarten voor je vuil water tank stuur is een mailtje naar de WG onderdelen we hebben diverse tanks liggen
En voor je schoonwater tank De Wit in Schijndel

• J.M.J. Hunnef
23 apr 2017 08:46

Ik heb nog een schoonwater tank staan die ik niet meer gebruik.
Is wel een redelijke grote.
bel me effe dan kan ik je meer vertellen.
vuilwatertank kan ik je mss ook aan helpen.
0651068134
Gr John

• Maarten
21 apr 2017 07:31

- Koop een gieter, en giet er iedere dag even 10 of 15 liter vers water bij

Hoe giet je water in een tank die onder de camper hangt?

Mijn plan was om een buitenaansluiting met gardena koppeling te maken. Nu ik zo nadenk heb je wellicht campings waar een waterpunt te ver weg is, dus is een mogelijkheid tot gieteren wellicht toch handig...

Warm water zat nog niet in de planning maar ik zie dat die boilertjes inderdaad bijna niks kosten. Dat is een puntje op de lijst, voor nu met een lagere prio ;)

• A.H. Korevaar
19 apr 2017 09:52

40 liter kom je inderdaad al wel een heel eind voor een weekend. Ik maak de tank 2x per jaar schoon met speciaal schoonmaakmiddel en we drinken er gewoon uit. Nog nooit ziek van geworden.

Tips:
- Koop een gieter, en giet er iedere dag even 10 of 15 liter vers water bij
- Zoek op marktplaats een Close-in boiler, heb er zelf 1 van 25 euro. Neem wel een hotfill, die zijn 400 watt. Als ik thuis met een warme boiler wegrij dan heb ik 2 dagen warm water en op een camping is 400 watt prima. Duurt 1 uur en dan heb je 60 graden water.
- Heb er zelf een 4 bar pompje op gezet, werkt prima. Zelfde druk als thuis en met warm water werkt het perfect!

Groeten,
Arthur

Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden
­