­

Antwoord: Remmen nakijken L508DG

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Remmen nakijken L508DG

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Gerard
16 jul 2017 20:26

Kijk is aan... wat een service hier op het forum. Mij valt op dat er in de fotoreportage geen olie uit de steekas komt. Bij mij kwam er wel wat uit. Niet veel, maar je kunt er misschien beter maar op bedacht zijn.
Voor het losnemen van de veren heb ik me overigens toch maar een geschikte verentang aangeschaft. Ik vond dat persoonlijk een stuk veiliger. 't is toch allemaal een stuk zwaarder dan bij een gewone personenauto.

• Tj. Hoekstra
16 jul 2017 20:19

Ok dan, ook nog een stukje van de achterremmen.

www.waterpeople.de/bremszylinder/bremszylinder.html

• Gerard
16 jul 2017 20:00

Mooi gevonden! Voor de niet-taal-virtuoos: Via google ook in het Nederlands . Nou ja, soort van :)
Het gaat hier om de voorremmen. De achterremmen zien er weliswaar hetzelfde uit, maar je benadert ze heel anders. Steekas moet er uit, vaak is het verstandig om dan gelijk de keerring in de remtrommel te vervangen. Zeker na veel kilometers is die vaak al een beetje aan het lekken. En, de olielekkanaaltjes (= nooduitgang voor lekkende olie) in te trommel altijd reinigen als de remtrommel er toch af is!

• Tj. Hoekstra
16 jul 2017 19:52

Je wilt foto's? Je krijgt foto's! ;)

www.waterpeople.de/bremsen/bremsen.htm

• R.J.G.M. Spruit
16 jul 2017 14:02

Hoi Pieter

Remmen nakijken kan je in principe zelfs op je oprit.
Goede krik er onder , Assteunen zetten, bus op handrem en in versnelling of bij automaat in P , blokken en keggen plaatsen voor en achter de andere wielen, en wiel voor wiel nalopen.
Wiel(en) er af EN meteen onder de wagen leggen. Valt die valt die daarop en nooit op de grond met jou er tussen.
Dan de wielnaafmoer lossen, eventueel via de achterzijde bij de trommels de schoenen iets terugstellen en de trommel er af nemen. Let op je lagers ! en hou die schoon.
Inspecteer de rand binnen zijde trommels en de dikte van de schoenen.
Kijk of je remcylinders droog zijn en controleer dat ook achter de stofkapjes aan beide uiteinden van de remcylinders.
Op het moment dat je de achterwielen doet moet de bus van de handrem voor je demonteert. Zorg dan voor veiligheid !. Plaats extra de gestapelde twee wielen onder je bus.
Kijk tijdens de inspectie de werking van je handrem na.
Vraag op hoeveel dikte aan voering er op zat , op nieuwe zit, en wat minimale marge is. Nader je eventuele klinknagels is het tijd voor vervangen. >> En bedenk remmen en banden zijn je wegcontact en veiligheid. Trommel terug plaatsen met wat goed vet op de naaf lagers en remschoenen weer stellen.
Bij remschijven is het makkelijker inspecteren.
Draai je wiel er af, kijk goed in de remklauw hoeveel mm voering er nog op zit en vergelijk dit met de aangegeven marges en besluit dan of het tijd is voor vervangen.
Dit is zover de inspectie. !

Mijn advies ? ga naar een deskundige om de eerste keer dit geheel voor je te zien hoe het gedaan wordt.
Je doorloopt dan alle vier de wielpunten, En spreek voorAF af dat je de laatste zelf mag doen onder begeleiding.
Daar zie je ook en hoor je ook wat je allemaal nodig hebt om te gaan vervangen en hoe en waar onderdelen te verkrijgen.

graag meegedacht
René.

• Tj. Hoekstra
16 jul 2017 13:51

Kijk eens bij Youtube:

Mercedes 508 bremsen
Deel 1, 2, 3 en 4

Tijd voor maken pagina: 0.343 seconden
­