­

Antwoord: Droombus gezocht!

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Droombus gezocht!

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Alex van der Weijden
28 jul 2017 13:44

Ja, precies, eigenlijk precies zo iemand als ik, ha ha. Toch bedankt voor t meedenken hoor!!

• Tj. Hoekstra
28 jul 2017 13:31

Foutje.........., bedankt!

• Alex Gielis
28 jul 2017 12:35

Das iemand die een bus zoekt, niet iemand die hem aanbied.

• Tj. Hoekstra
  • W.O. Velthuis
24 jul 2017 09:01

Een 508 met de middelste lengte (die bedoel je, denk ik) is best wel mogelijk binnen de regels van het B-rijbewijs.

Het is dan wel zaak dat de ombouw niet te zwaar is. Dus niet al te zware accu's, boiler etc. Ook het materiaal van de kastjes e.d. moet licht zijn.

De mijne weegt 3.000 kg op kenteken. Helaas heb ik hem nog steeds niet op een weegbrug gehad voor het werkelijke gewicht.

Als je een camper koopt dan zegt het leeggewicht op het kenteken heel weinig. Veel bussen zijn gebouwd door een bus met een minimale ombouw eerst ter keuring aan te bieden en pas daarna de 'echte' ombouw te doen. Dit scheelt behoorlijk in het leeggewicht en dus de te betalen motorrijtuigenbelasting.

Tip: weeg de bus voor aankoop, er zijn gevallen bekend waarbij het werkelijke gewicht zelfs de toegestane maximum massa overschrijdt. Dan heb je echt een uitdaging als men je sommeert uit te laden tot onder het toegestane maximum gewicht.

Die vier vaste bedden kan lastig worden, of het moeten twee stapelbedden zijn. Er blijft met vier vaste bedden weinig ruimte over voor de rest van de inrichting. Met een vast tweepersoons bed en twee slaapplaatsen die je maakt met behulp van de bankjes moet het net kunnen. Een bed in de breedte achterin de bus is meestal wel handig qua indeling maar als je echt lang (>1.90m.) bent dan is deze wel wat kort.

Succes!

• Alex Gielis
24 jul 2017 07:14

een 508 bus verhoogd, ook een hoge Kabine lijkt mij. kann je wel op B-Rijbewijs krijgen/vinden, Maar een verlengde variant is denk ik zinloos ivm Eigengewicht van de camper en je maximale belading van 3490 kg. Je bus zal na het eenbouwen van het minimale al richting de 3200 kg gaan. Dan heb je nog 2 volwassenen en twee kinderen, dan ben je zonder water en andere Bagage al bijna aan de 3500 kg.

Mijn advies is, zoek een korte wielbasis, of nog beter zoek een 409. Dat laatste is een Benzine Motor, Maar is een stuk lichter dan een 508. Verder is een benzine uitvoering stiller, en ook makkelijker nog stiller te krijgen.

Voor bussen kann ik je aanraden op Mobile.de te kijken, bij LKW en dan gewoon Mercedes aan geven bouwjaar op maximaal 1987 instellen en je vind dan wel wat leuks.

Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden
­