­

Antwoord: Mercedes 307

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Mercedes 307

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• René Spruit
01 sep 2017 21:01

Hoi alex
ja klopt wel in principe wat je zegt, het blok zal passen, en mogelijk zo op een aantal versnellingsbakken kunnen.
Maar om in de Bremer je olie te kunnen bijvullen moet je de kleppendeksel mee overzetten.
Het oliefilter van de originele overzetten omdat de ene laag hangt waar er geen ruimte voor is in de Bremer
En ook afhankelijk van je type versnellingsbak eventueel je dieselpomp mee overzetten.
Ook je spruitstukken lopen geheel anders en moeten mee over.
Maar in principe kan je dus makkelijker de blokken overzetten die Alex benoemde dan een geheel ander blok.'

Wat absoluut een waarheid is , is het gewicht.
Als je toch gaat bouwen , neem dan een veel lichter blok met meer kracht.
Geeft een veel groter rendement ook en je sleept minder mee hetgeen weer zuiniger is in gebruik.
Als je het doet, dan in een keer echt goed denk ik ?
In ieder geval stof tot nadenken ;-)
groeten
René

• Alex Gielis
01 sep 2017 13:26

Als het een Bremer ist, passen in de Basis alle Motoren uit de W201, w123 en w124 er in. Ik weet niet hoe het zit met de benzine Motoren die een Injectiesysteem hebben, dit omdat deze vaak breder zijn van opbouw. een 30 kann je prima met een 2,5 diesel uitrusten, eventueel zelfs met de 2,5 Turbodiesel.

• L v Noort
28 aug 2017 23:48

Ik heb een 307 diesel met niet veel kracht om een aanhanger te treken , nu wil ik er een benzine motor in doen evt met versnelling bak
Wie weet wat voor benzine motor er in past en waar misschien te koop is

L v Noort tel nr 0655851640

Tijd voor maken pagina: 0.300 seconden
­