­

Antwoord: Voorruit Mercedes 602/310

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Voorruit Mercedes 602/310

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Alex Gielis
30 aug 2017 07:02

602 is het zogeheten Fahrzeugerkennungsnummer, een Fabrikant nummer.

310 is een type aanduiding die voor de buitenwereld zichtbaar is, Maar eigenlijk niks over je voertuig zegt behalven dat het een 3 tonner is met ~100 pk.

Je chassisnummer begint met 3 letters en daarna de Fabrieks interne voertuig kode, in jouw geval 602. Daarna volgen 3 cijfers die aangeven welke uitvoering het is. de cijfers/letters die daarna volgen zijn specifiek voor jouw voertuig, daarmee kunnen ze dan weer Detail info´s vinden zoals bijvoorbeeld opties.

• P.J. van Venrooij
29 aug 2017 21:30

Vanmiddag heb ik een aanrijding gehad met een opstijgende eend. Hierbij is mijn voorruit onherstelbaar beschadigd. Aangezien ik alleen WA verzekerd blijk te zijn, ben ik op zoek naar een betaalbare vervanging. De firma Carglass heeft moeite met het vinden van het juiste exemplaar.
Hopelijk ontvang ik via deze weg nuttige tips, bijvoorbeeld van de werkgroep onderdelen. Uiteraard neem ik morgenochtend ook contact op met Jan Stolp (die het onderhoud aan mijn camper verzorgt).
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom er op het kentekenbewijs van deze auto type 602 staat, maar op de auto zélf type 310?

Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.321 seconden
­