­

Antwoord: Monteur op locatie

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Monteur op locatie

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.J. Bottema
28 sep 2017 20:33

zo ziet het eruit, en ja dat filtertje wordt heel vaak vergeten en zorgt dan voor een hoop ongemak.
opvoerpomp met filter

• Joey v/d Hoogen
28 sep 2017 16:46

Jorn van der Eng schreef : zie bijlage.

Dat is de handpomp. Aan de onderkant daarvan zou een glazen "shotglaasje" moeten zitten met filtertje.
Gezien het van glas is, moet je dus al makkelijk kunnen zien of er uberhaubt diesel in komt. En hoe het filtertje eruit ziet.

• Alex Gielis
28 sep 2017 11:26

Jorn,

Ik zou zeggen bij Mercedes, of online zoeken.

Wanneer je lid bent van dubbellucht kan je het ook bij de Werkgroep Onderdelen vragen. En ja die handpompjes gaan wel eens lekken.

• Jorn van der Eng
28 sep 2017 10:20

De OM314, de groene. :) De vorige eigenaar wist mij te vertellen dat het waarschijnlijk het filter was, zie bijlage. Waar kan ik het beste terecht voor dit soort onderdelen?

Groet Jorn

Bijlagen:
  • Joey v/d Hoogen
27 sep 2017 16:16

Toffe bus! Die heb ik nog overwogen om te kopen voordat ik mijn eigen bus ben gaan oplappen.

vwb je startprobleem. Meest voor de hand liggende is een probleem met de diesel. Dieselfilter verstopt, dieselbacterie of wat mijn bus in begin had, rotzooi in de diesel leiding.

Wat voor een motor ligt hierin? De OM314 (groene motor) of een OM616? (een grijze motor)
Dat is wat makkelijker om mee te denken.

• Jorn van der Eng
27 sep 2017 11:06

Goedemorgen!

Mijn vriendin en ik zijn sinds kort de trotse eigenaren van een HH F45B. Afgelopen zaterdag hebben we onze ogen uitgekeken op het najaarsweekend en we staan te trappelen om aan de slag te gaan. Nu is onze kennis over dieselmotoren nog niet wat het zou moeten zijn en zijn we op zoek naar een monteur.

De bus staat in Leiderdorp in een werkplaats. Kennen jullie in de omgeving Leiden een monteur die ons zou kunnen helpen? 6 Oktober gaat de bus naar de RDW, de motor liep goed maar heeft nu wat startproblemen (volgens de vorige eigenaar valse lucht door het rubber van het fijnfilter).

Vergoeding is uiteraard geen probleem. Weet of kent u iemand? Laat het ons weten! :)

Groeten Jorn en Floor.

06 41 79 10 11
jornvandereng@gmail.com

Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.262 seconden
­