­

Antwoord: geblokkeerde trekstartknop mercedes 407D

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: geblokkeerde trekstartknop mercedes 407D

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

13 dec 2017 15:05

de garage heeft het uiteindelijk opgelost..dus weet er niet het fijne van..maar de draaifunctie die de hoeveelheid brandstof doseert doet het volgens mij nu niet meer..

• P.J. Bottema
12 dec 2017 17:50

wat is er dan verandert aan de functie van die knop?

12 dec 2017 13:24

Hoi!
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Kabeltje is vervangen, maar nu functioneert de trekstartknop niet meer als voorheen.
Zal er iets anders voor willen verzinnen. Wellicht inderdaad een drukknop.

Vriendelijke groet!

• P.J. Bottema
01 dec 2017 12:30

Hallo Eline
Eline het is de vraag waar het vast zit. Aan die knop zit een kabel, die kabel zit aan een armpje op de brandstofpomp.

Zie de groene pijl.
Je kunt eerst eens proberen dat armpje te vinden en kijken of je dat armpje kunt bewegen, er zit wat ruimte in de bevestiging.

Je kunt de kabel losnemen en proberen of de kabel vast zit of er wat anders aan de hand is.

Ik neem aan dat de knop in de stopstand vast zit. zou je de motor willen starten dan moet de kabel eraf. het armpje moet dan iets terug veren.
Om te starten overbrug je eerst om te gloeien de draden die op de trekstarter op 19 en 15/54 vast zitten, ongeveer 60 sec.
Daarna overbrug je de draden 15/54 en 50. de startmotor zal dan gaan draaien en de motor hopelijk starten.
Om te stoppen duw je dat armpje op de brandstofpomp in rijrichting naar achteren de motor zal dan stoppen.
(N.B dat is afhankelijk van welke richting de kabel komt, die zou ook op de foto gezien van rechts kunnen komen)

Denk eraan om de versnelling in de vrij te zetten !!! En het liefst vraag je iemand on je te assisteren.

Je kunt de trekstarter vervangen door drukknoppen of een universeel contactslot. Maar je zult dan ook nog een kabel nodig hebben om te stoppen. Ook die kun je vervangen door een stopmagneet.
Het enige nadeel hiervan is dat de koudstart komt te vervallen, die wordt met de trekstarter Automatisch bediend.

Nog een schema van het handeltje in de bijlage nummer 3.

Bijlagen:
30 nov 2017 14:11

hoi iedereen!

Mijn trekstartknop zit vast! Nu kan ik niet voorgloeien én niet starten.. Dit gebeurde mij op de terugweg van Duitsland naar Nederland, waarna de bus is weggesleept naar de garage in Hoofddorp. Helaas heeft de garage door omstandigheden daar weinig tijd voor...
En zit ik nu helaas al een week zonder huis...

Het mechanisme achter de knop zit helemaal vast. Het heeft 1 kabel, en 3 stroomdraden. Bovenaan een zwart draad(stroom doorheen gemeten) en een zwartrood draad(massa gemeten). Aan de onderkant een vermoedelijk zwart draad (massa gemeten).

Heeft iemand een idee wat te doen? Vervangen? En hoe kom ik aan dat onderdeel?
Of beter een ander startsysteem installeren?

Alvast bedankt!

Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden
­