­

Antwoord: diverse onderdelen

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: diverse onderdelen

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• robbert
25 mrt 2018 15:16

ik heb een set van vier gelijk sluitende deurgrepen , sloten in de aanbieding .....

• René Spruit
20 feb 2018 17:54

fijn te horen Maarten

Maar nu de bekende biecht. >> Hoe heb je het hem geflikt ? :-)

Dit voor de roemvolle analen. En de wijsheden overbrengende naar anderen :-)

groeten
René

• T. van der Veen
20 feb 2018 10:36

Teller is gelukt! Werkt weer. Heel erg bedankt.

Raam is klaar voor nieuwe rubbers, deze gaan we op maat bestellen denk ik.

Groetjes,
Maarten

• T. van der Veen
25 jan 2018 21:31

Heel erg bedankt rene.

Hier ga ik over 2 weken mee aan de gang. dan hoeft de bus sowieso een week niet te rijden dus heb ik dan alle tijd!

Groetjes,
Maarten

• René Spruit
22 jan 2018 23:21

Die reparatie is ook wel te doen, maar doe het met beleid.
Vanuit mijn klokken reparaties en ondervindingen even het volgende , mogelijk ten overvloede, maar welgemeend.

Voor je gaat beginnen, kijk even na of je de oorzaak kan vinden van het niet meer meelopen van de rondellen met cijfers. ze moeten allemaal heel erg licht kunnen draaien en ook alle cijfers meenemen naar de volgende grootheid in getal. Dus een voor een nemen ze meer cijfers mee en is die omslag eigenlijk zwaarder.
En juist bij grotere getallen wilt dat wel eens net te zwaar gaan door frictie en daardoor het asje van zijn tandwiel loskomen.
soms zit een onnozel korreltje een van de cijfer rondellen te blokken en is dat de oorzaak
Neem dus de tijd en draai de cijfers eens lekker door met fijn gevoelige vingertjes en maak zaken droog en schoon en stof en vuilvrij.

Gebruik een eenmalig te gebruiken tubetje seconden lijm. En neem een type dat veel vormen van stoffen kan verlijmen, >> & daar dan de gel vorm van.
Dat is even goed kijken maar de gel is veiliger te verwerken en vult beter de weggevreten massa rondom het asje naar het tandwieltje.
En die is echt goed te krijgen. Hornbach heeft een breder scala aan lijmen dan een standaard Gamma of Praxis
Het asje en tandwiel binnenzijde waar deze aan elkaar vast zaten, moeten geheel vetvrij zijn.
Vaak zie je resten van de hechting, als die vast zitten en die niet vet zijn >> niks wegnemen ervan. Dit is betere hechting.

Let even op met je lijn dan. je lijmt per ongeluk sneller te veel, en soms ook weer te weinig uit voorzichtigheid.
hoe voorkom je dat ? >> Roof de spelden voorraad van je vrouw haar naai trommel leeg ;-)
Leg er voldoende naast elkaar gereed. Neem een speld waarmee je een druppel over brengt op het asje als je eenmaal zover bent. Test vooraf een keer hoe dat werkt en hoe de gel zich gedraagt, soms zie je lijmdraden, voorkom dat.

Echter Gel lijm droogt trager. Dus neem goed de tijd te laten drogen voor je een tweede laag wilt aanbrengen of ruimte verder beter wil vullen er mee.. Maar gebruik wel afdoende om in een keer afdoende te verlijmen. Dus soms mer keren achter een en druppel.
Heb je niet afdoende lijm er op aangebracht bij de eerste keer ? Ga niet tussendoor moeilijk doen > is de speld gebruikt >> wegdoen en niet meer naar kijken. >>> Neem weer een schone speld met weer die goede druppel er aan.
Oefen echt eerst even vooraf met je druppel en je speld.

Een andere tip maar ook dat moet heel secuur.
Neem een heel fijn klein kortharig kwastje, naaimachine olie, en borstel heel voorzichtig de tandwiel oppervlakten die in elkaar grijpen vooraf in met een heel weinig olie. Die kunnen dan alvast niet verlijmt worden, noch kan er zich lijm makkelijk aan hechten als je per ongeluk toch morst. Scheelt gedoe achteraf.
Heb je gemorst. ga niet vegen !! laat , laat drogen en snij met een scalpel de lijm weer weg. Door niet te vegen blijft het een druppel vorm en herstel je dat later makkelijker.

Schoon werkblad ruimte om met geduld even schoon te werken en je gaat geheid met succes je klok repareren
succes
Groeten
René

• T. van der Veen
22 jan 2018 22:50

Goedendag!

Super om zo snel deze reacties te ontvangen. De teller lijkt inderdaad een simpel probleem, hier ga ik mij eens goed inverdiepen.

De sites voor andere onderdelen ga ik morgen rustig uitspitten ivm het duits hehe.

Alle tips zijn welkom (:

Groetjes,
Maarten

Tijd voor maken pagina: 0.343 seconden
­