­

Antwoord: 508 camper

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: 508 camper

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Alex Gielis
19 mrt 2018 15:21

Mooi busje, Ik kreeg zomaar weer een Idee voor mijn bus om extra lengte voor een dwarsslaper te krijgen. Dank je wel daarvoor :D

• I. de Wit
19 mrt 2018 14:30

Hoi, kijk eens op www.brandweer409.wordpress.com . Dit is een korte en lage uitvoering met 2 persoonsbed van 1400x2000 in de breedte. Geen 508 maar 409 op benzine. Wij slapen met zijn 5-en!!! Wellicht als alternatief voor een grote 508.

• W.O. Velthuis
08 mrt 2018 22:17

Ik ben zelf tevreden met mijn 508 maar ik lees vaak dat de wat modernere 609, 611 en 614 wat sterker en stiller zijn.

Omdat ze wat vierkanter zijn (en sowieso iets breder, volgens mij) hebben ze wat meer ruimte binnenin. Met name naarmate je verder bovenin gaat meten. Dan bedoel ik de Mercedes Vario.

Als je een bus langer dan 6 meter neemt dan betaal je bij tolbruggen en veerboten vaak fors extra. Voor sommigen is dit een belangrijk argument om mee te wegen in de beslissing.

• Frank Pronk
08 mrt 2018 14:04

Hoi Jaap,

wij hebben een 811 met bed dwars achterin, en een bank die tot 2 persoonbed uitgeklapt kan worden. dit gaat prima.
Je bent welkom om inspiratie op te komen doen op het voorjaarsweekend.

groeten Frank

• Tj. Hoekstra
07 mrt 2018 19:39

Jaap

als rijbewijs C in de planning is, denk dan ook eens aan de opvolger van de 508/608.
De varianten 609, 611, 614, de 7 en 8 serie en de Vario's hebben de mogelijkheid om het bed overdwars te hebben. Dit geeft weer meer ruimte in de bus. Zoals de anderen ook al zeggen, kom naar het weekend en kijk / vergelijk.

• W.O. Velthuis
07 mrt 2018 13:34

Ik wil ook mijn bus nog eens wegen met vakantie-inventaris en volle schoonwatertank. Alleen is het er tot nu toe nog niet van gekomen. Veel bussen zijn gewogen met een tijdelijke (lichte) inrichting of een inrichting die nog niet af was, om een zo laag mogelijk leeggewicht op het kentekenbewijs te krijgen. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Er is ook al een keer een weegbrug bij een kampeerweekend geweest. Ik heb begrepen dat er maar weinig voertuigen overbeladen waren.

Tijd voor maken pagina: 0.310 seconden
­