­

Antwoord: KVS alu leiding OM314

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: KVS alu leiding OM314

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• S.S.J. Lammerts
02 apr 2018 20:08

Het zag er naar uit dat die leiding nooit los is geweest, alle pakkingen waren intact en buitenop was geen enkel spoor van lekkage of zelf zweten te zien, dus dat mag het niet geweest zijn. Eerlijk gezegd is het mij een raadsel waarom enkel die 2 poorten aangedaan waren en de rest van het koelsysteem er smetteloos uit ziet. Het is iig reden genoeg voor mij om toch ook even bij die andere bus te kijken hoe de vlag er bij hangt.

Tja wat de buurman betreft; een kennis van mij heeft onlangs een nieuw boek uitgebracht over toeval en dat blijkt toch maar weer meer dan waar te zijn! www.graasuitgever.nl/boek-poreus-staal-d...-gebeurtenissen.html (voor de techneuten en avonturiers is overigens zijn boek 'Het aarden beest' ook een lekkernij!)

• P.J. Bottema
02 apr 2018 12:19

Het zou kunnen dat de betreffende pakking ooit eens gelekt heeft. Ik heb vaker dat soort corrosie op flensen gezien bij lekkende pakkingen van koelwaterleidingen op scheepsmotoren. Cavitatie vind plaats in pompen of bij scheepsschroeven. Door een groot drukverschil ontstaan er dampbellen in de koelvloeistof die als kogels op de bladen van de pomp/schroef exploderen. Hierdoor ontstaan "gaten " in die bladen.
Maar bijzonder dat je buurman een blok had liggen, is dat toch mooi opgelost.

• S.S.J. Lammerts
01 apr 2018 22:43

Dank!
spulletje zit er weer in. Nu nog keerringetje vervangen op de bak en dan zijn we weer klaar voor Arnhem!

• René Spruit
01 apr 2018 18:01

Je mag gerust zeggen dat je mazzel hebt :-)

:-) Ik zie het maar als je kleine bescheiden Paasgeschenkje ? :-)
Stuur die buurman ook maar naar mij ;-)

heel veel succes met het overzetten
groeten
René

• S.S.J. Lammerts
01 apr 2018 17:24

De pijp van het buurmanblok is perfect! Aanstonds eens kijken in mn andere bus hoe die er aan toe is.

• Alex Gielis
31 mrt 2018 21:51

Massakabels kunnen door corrosie hun werking verliezen

Tijd voor maken pagina: 0.289 seconden
­