­

Antwoord: Motorblok (OM616) voor Mercedes Kampeerauto L407D

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Motorblok (OM616) voor Mercedes Kampeerauto L407D

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• eline vranken
11 jun 2018 22:41

Hoi Machiel! Zullen we er morgen over bellen?
Je kunt me bereiken op 0643937546
groetjes!

• eline vranken
11 jun 2018 22:40

Hoi Machiel,
Zullen we er morgen over bellen?
Je kunt me bereiken op 0643937546
groetjes!

• Machiel Jeurissen
02 jun 2018 09:48

Ik heb nog een blok in mijn hymer 650 liggen die binnenkort vervangen word door een om602 incl 5 bak!

Kan nog mee test gereden worden.

Hou nog meer delen over ook voor ophanging, uitlaat, 4bak oude achteras 307d

Ook op zoek naar tips / hulp

• R.P.M. van Leeuwen
11 mei 2018 21:40

Goedendag , ik heb geen blok liggen , maar wel veel ervaring met draaien op frituurvet. Ik heb namelijk als proef zo n 14 jaar geleden een scheepsmotor van bijna 10000pk laten lopen op frituurvet om zgn groene stroom op te wekken . Dit was een proef van een grote energie maatschappij.

- probleem 1, filtering, zorg dat het zo schoon mogelijk in je tank komt en warm , hoe warmer hoe beter.
-probleem 2 ,vast geslagen verstuivers,brandstofpomp, frituurvet is nogal ""zout ""van zich zelf, en vreet de chroom lagen aan. Ook de cilinderkoppen liepen schade op. motor stond diverse keren vast,na stoppen

-oplossingen,

goed gereinigde frituur olie gebruiken, goed na draaien op diesel ,of bio diesel, of mengen met diesel om dus het invreten van bv brandstof pomp en verstuivers te voorkomen . Ook de cilinderkoppen liepen schade op.

Wil je lang plezier hebben van je diesel ,zou je bovengenoemde tips toe kunnen passen , en ververs je motorolie wat frequenter, ook die vervuilt sneller. de dopes breken sneller af.
Deze proef is gestopt omdat de subsidie op hield zoals met veel groene projecten. Maar in principe kan het dus wel.

een diesel kan zich zelf leeg draaien met leeg carter als gevolg, oorzaak vuile luchtfilters, inlaatkanalen . de lucht wordt dan uit het carter gezogen op het laatst.zelf met scania motoren gezien .

succes met wissellen , mvgrt Rene

• eline vranken
11 mei 2018 17:40

Hoi! Hoe kan ik WGO telefonisch bereiken?
Op e-mail wordt niet gereageerd..

Ik heb zeker interesse als WGO een goed lopend blok heeft liggen.

Groeten
Eline

• H.G. Janssen
18 apr 2018 11:42

Ik ben een 2.5 TDI in aan het bouwen, daarom is het blok over.
Je mag alles erbij hebben startmotor versnellingsbak, dynamo enz.
Is het zelfde model.
Zie bijlage:

Tijd voor maken pagina: 0.268 seconden
­