­

Antwoord: Tips gevraagd dak 408 verhogen

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Tips gevraagd dak 408 verhogen

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.R.S. van Gelder
02 mei 2018 07:56

Een jaartje geleden hebben we de hele boel verhoogd, Hier de link waarin je kunt zien hoe het gedaan is.

www.dubbellucht.nl/forum/zelfbouw-verhal...r-camper-de-operatie

• Tj. Hoekstra
26 apr 2018 10:22

Je kann altijd kontakt op nehmen met Reimo.de misschien maken ze nog zulke daken, de vraag is er eigenlijk nog altijd naar. Ik denk niet dat de mallen al zijn weggegooid, voor het Geld van zo een dak kann je overigens ook een aardig stukje bus kopen.

Bezint voor je begint in deze.

• P.J. Bottema
26 apr 2018 10:10

Hallo lindy

Er zijn wel degelijk daken voor de Dudo ( 408 enz.) en Bremer ( 207 enz) gemaakt. Bijvoorbeeld door Reimo en Westfalia.
Ik kwam ooit een 508 in Zweden tegen met een dak van Reimo. Ik vond het dermate mooi dat ik op zoek ben gegaan naar zo een dak. Maar helaas een los dak is zoeken naar de bekende speld. Een bus met zo'n dak is nog wel te vinden maar die ik vond waren in een erbarmelijke toestand.

enkele voorbeelden.
Dudo

Bremer met Reimodak die waren er ook voor de Dudo en dat is wat ik mooi vind.

508 dak

Hier is ie ik kon hem even niet vinden

En om je dan een idee te geven waar je aan gaat beginnen als je zo'n dak wilt plaatsen.
Verhoogd dak

Zoek een bus met een standaard verhoog dak dan heb je redelijk stahoogte. Ik ben bijna 1.90 meter en kan mij comfortabel bewegen in onze bus. Of als je een polyesterdak mooi vind zoek dan ook in Duitsland daar vind je ze meer dan hier.

• Tj. Hoekstra
25 apr 2018 20:23

Quote Lindy: Als totale beginner

Zoek gewoon een bus met stahoogte. Als beginner ga je niet bezig met dakverhoging.

• S.S.J. Lammerts
25 apr 2018 20:20

Ik zou even doorzoeken. Voor jullie budget ga je echt wel een knappe hoogdaks bus vinden met stahoogte.

Tijd voor maken pagina: 0.279 seconden
­