­

Antwoord: deksel thermostaathuis

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: deksel thermostaathuis

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Alex Gielis
09 mei 2018 08:12

Fijn om te horen dat het gelukt is.

Volgens mij had je het sneller kunnen oplossen en waarschijnlijk helemaal niet zoveel duurder door even bij Mercedes voorbij te gaan. De prijzen van 2de hans delen (vooral zulke delen) zijn vaak helemaal niet zo voordelig als men denkt.

• Jasper en Haitske
09 mei 2018 07:56

Dank voor het meedenken Hans Peter. Gisteren in de avond kreeg ik hem binnen en hij past.

Deksel er meteen in gezet en hij blijft netjes droog. Overigens heb ik de temp. Sensor vervangen en hij geeft nu een juiste temperatuur aan! Hehe, duurde even.

Nogmaals dank voor de hulp en hier kan een slotje op.

Groet!

• H.P. de Jong
07 mei 2018 22:14

Hallo,

Het deksel moet hetzelfde zijn als die je nu hebt, voor een goede passing van de thermostaat. . Dat is belangrijk voor een goede werking.
Een foto geeft makkelijk een vertekend beeld.
Een leidraad kan het onderdeelnummer zijn. Staat het er op? Begint waarschijnlijk met 310, het bouwserienummer van de meeste 508 en 608 bussen.
De verschillende typen bussen hebben een eigen bouwserienummer. Een onderdeel van zo'n bus begint daar altijd mee.

Helaas ben je er dan misschien nog niet omdat nummers in de loop der jaren veranderd zijn, maar het is een begin, en die oude nummers kunnen nagezocht worden. Dwz, de laatste cijfers van het onderdeelnummer kunnen veranderd zijn, maar ze beginnen nog steeds allemaal met het bouwserienummer.

Anders feitelijk de deksels naast elkaar leggen.

Zie voor meer info de documentatie, bv

www.dubbellucht.nl/techniek/techniek-documentatie

vriendelijke groet, Hans Peter

ps Een noodoplossing kan zijn de scheur te solderen, als het deksel niet teveel vervormd is. Maar dat is niet makkelijk, geen doe het zelf klus als je er geen ervaring mee hebt.

• Jasper en Haitske
06 mei 2018 21:53

Dag heren.

Dank voor het meedenken. En Toon, die advertentie op speurders is een goede! Dekseltje is iets boller dan die van mij; zou niet veel uit moeten maken toch?

Mijn dank is groot!

Mvg
Jasper

• H.P. de Jong
06 mei 2018 21:14

Wat late reactie, misschien kun je er nog iets mee,

Nog een paar adressen die je kunt proberen:

de garagehouders die samenwerken met de club (kan hun contactgegevens zo snel niet vinden , zouden ergens op de website moeten staan bv Dennis Kapel, Sleeuwijk, Harry van de Kraats, Nijkerk),
werkgroep onderdelen (contactgegevens op de homepage),
Peter vd Wal/JW Cars in Schijndel, Ai motors in Garijp.

Succes met een snelle reparatie, Hans Peter

• Toon Janssen
Tijd voor maken pagina: 0.264 seconden
­