­

Antwoord: Zonnepanelen en wegwijs 208 james cook

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Zonnepanelen en wegwijs 208 james cook

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

10 mei 2018 19:28

Hallo Sanne,

Is het een benzine? Als het zo'n zuiper is en je wilt er toch nog vele (verre?) reizen mee maken, overweeg dan LPG in te laten bouwen. Nu hij 40 jaar oud is betaal je toch geen motorrijtuigenbelasting en bij een hoog verbruik kan het dan snel uit. Als het een diesel is en hij zuipt echt zo erg dan zou ik hem eens goed na laten kijken.

Een zonnepaneel(set) is erg afhankelijk van je wensen. Als je echt vrij wilt staan voor meerdere dagen dan heb je eigenlijk altijd een compressorkoelkast nodig. Deze zijn veel zuiniger. Met een absorptiekoelkast heb je te veel stroom nodig. Maar... indien je die absorptiekoelkast op gas laat koelen dan heb je nog minder stroom nodig en kom je met een klein zonnepaneel al een heel eind. Verder zijn voor een zonnepaneel o.a. de volgende zaken van belang: Hoe lang wil je vrij staan, is het ook nodig dat dit in de winter ook kan, wat voor apparatuur wil je gebruiken en hoeveel uur per dag?

Ik woon niet in de buurt, dus afspreken om uit te leggen gaat wat lastig.

Succes!

Groeten, Wouter.

• Sanne vd Boom
10 mei 2018 13:06

Hoi allemaal,

Ik ga op reis met een 40 jaar oude James Cook 208. Een enorme zuiper ben ik achter..
Aangezien ik een totale leek ben op het gebied van campers zou ik het fijn vinden als iemand die er wel verstand van heeft me een keer wegwijs wil en kan maken en goede tips kan geven hoe alles werkt.
Welke accu's? Hoe werken de systemen? Gastanks?
Ik wil graag een zonnepaneel. Weet iemand welke goed zijn en waar ik die voor een goede prijs kan laten plaatsen? Omgeving zuid-oost brabant / noord Limburg.
Ik vind het heel leuk en interessant te leren hoe alles werkt, maar dan moet ik wel iemand treffen die dat leuk vindt om mij een en ander uit te leggen.
Ik hoor heel erg graag of hier mensen rondlopen die mij hierin kunnen en willen helpen.

Lieve groetjes,
Sanne.

Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.278 seconden
­