­

Antwoord: raam rubber voorruit 508D

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: raam rubber voorruit 508D

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Alex Gielis
05 dec 2018 06:57

Of SIKA 221i :D

En inderdaad eerst raam monteren en dan tussen het rubber en de carrosserie een rups kit doen. Wel eerst netjes afplakken om het rubber heen. Als je de rups hebt gelegt het geheel in een vloeiende beweging weer netjes aandrukken tegen de carrosserie en de kit netjes glad strijken, daarna tape verwijderen.

Let erop dat je de rups vloeiend en zonder onderbrekingen legt, hierdoor heb je een betere garantie dat hij 100% dicht is. Een rups die niet vloeiend en uit een stuk bestaat kann altijd over de dubbele naad Problemen geven ivm andere hoeveelheid aan dichtmiddel.

• Tj. Hoekstra
04 dec 2018 18:00

Inderdaad geen butylkit, je smeert het overal heen.
Gebruik beter: 3M™ Autoruit Montagekit, Zwart, 310 ml, PN08509

Breng dit aan nadat je het raam met rubber hebt geplaatst.

• P.J. Bottema
04 dec 2018 16:49

En wat vooruit gebruik je dan? De SAAB garage heeft de voorruit van een Saab van mij een keer zo proberen dicht te krijgen met butylkit. Bij de eerstvolgende wasbeurt gaf dat een heel aardig zebra effect. De oplossing bleek erger dan de kwaal, ze hebben er flink werk van gehad om die kit er weer af te krijgen. Uiteindelijk hebben ze de voorruit er uit gehaald en opnieuw geplaatst.

• René Spruit
04 dec 2018 16:32

Hoi Davy

Als je twijfelt over het waterdicht zijn. Je kan er als seal ook wat zuurvrije vaseline op de stijl aanbrengen.
Ik heb dat eerder gedaan bij mijn oude golfje diesel. Werkte prima.
Als het rubber dan goed gaat zitten sealt de vaseline alles echt goed af zoals je dat ook ziet bij tubeless banden.
Voordeel van vaseline is dat het ook anti corrosief werkt tussen je rubber en staal.
Want dit zijn en blijven de zwakke plaatwerk plekken bij Mercedes zoals dit ook de zwakke plekken bij die Golfjes was.

groeten
René

• Tj. Hoekstra
04 dec 2018 15:54

Quote Davy: Specifiek vraag ik me af of bij het opnieuw monteren van de ruit met nieuw rubber ook nog een kit nodig is.

Monteer eerst zonder kit, als je toch lekkage krijgt dan kun je het alsnog afkitten.
Zorg in ieder geval voor voldoende roest preventie onder het rubber.

• Alex Gielis
04 dec 2018 13:53

Davy,

Kit is niet nodig, maar wordt vaak wel toegepast, helaas. Het rubber dicht van zichzelf af als het netjes om de stijlen gelegd wordt.

Ik heb 6 jaar geleden mijn raam + rubber laten vervangen door Carglas Dortmund. omdat mijn raam ineens erg begon door te scheuren. Deze firma heeft wel kit geplaatst waar ik ontzettend van baal omdat ik binnen kort rond het voorraam wat laswerkjes heb en ik nu dus weer een nieuw rubber moet kopen.

Tijd voor maken pagina: 0.529 seconden
­