­

Antwoord: gezocht: mercedes 508

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: gezocht: mercedes 508

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P. Blauw
16 aug 2018 09:36

Hallo Annick,

Heb je al wat gevonden? Ook wij hebben gereisd in Nieuw zeeland in een Toyota Hiace..een fijne herinnering. Je bus als huissie.
Nu hebben we een MB L407D. Een heerlijke betrouwbare bus, waar we ook thuis menig uurtje in zitten en slapen. Onderhoud en klussen hoort bij alles wat je bezit. Dus als de bus je enige bezit is...och. In Nederland wonen in een camper is goed te doen als je gratis/voor weinig kan staan. Op de camperapp van de NKC staan alle CP's (camperplaatsen) van gratis tot luxe. De gemiddelde camping is handig voor de was e.d. maar bij elkaar opgeteld meer dan een flinke hypotheek. Tijdens de koudere periode lekker naar warmere oorden waar het levensonderhoud ook een stuk goedkoper is.
Voordat wij een bus kochten hebben we een dubbellucht weekend bezocht (fantastisch!!) en bedacht waar onze bus aan moest voldoen. Met dat plaatje in ons hoofd kwam er vanzelf eentje op ons pad (geduld)
Ik ben zo gek op het smoeltje en de eenvoud en degelijkheid van deze bussen dat geen ander merk in aanmerking kwam :P
Veel plezier met wat je gaat doen, ook genieten van je zoektocht.

Groeten,

Paula

• Tarik Achgare
06 jul 2018 00:13

Ik zal ff rap bij de domeinen kijken. Staan deze veiling/catalogus drie hele leuke 508 met bijzonder lage kilometerstanden. Rond de 6000km en de 12.000km. Domeinen kennende zal het voor handelsprijzen weggaan.... tenzij er veel liefhebbers op af komen. Succes!

• René Spruit
19 jun 2018 20:18

Niet te snel opgeven Annick

Want we hebben een erg goede technische ondersteuning in de vorm van sleutelweekeinden waar je alles geleerd wordt. En ja ook het laswerk aan je wagen als dat voor mocht komen.
En je kijkt nu naar een specifiek type bus
Kijk ook eens naar de Bremers, de iets kleinere, deze zijn er ook zeer zeker nog genoeg in goede conditie te vinden.
Er zijn nu nog zeer zeker voor jouw 10K euri hele fatsoenlijke Bremer bussen te vinden.
Even een een paar al snel gevonden linkjes voor je beeldvorming, klik op de oranje tekst.
Een leuke rode € 5800 vraagprijs

Bij de zuiderburen van ons deze voor € 4900

een hoogzitter voor een vogelaar ? :-) of jager ook € 5800

En om je zelf verder te laten zoeken zou ik ook eens zeker in deze zoekmachine rondneuzen

Alex zegt het terecht, ze worden schaarser , die goed onderhouden brandweerbussen met bijna geen km op de teller..
Tegelijk ook doordat deze bussen vaak naar afrika worden verscheept vanwege hun oer degelijkheid en betrouwbaarheid.

En realiseer jezelf ook dat je nu in het aanloopseizoen zit van de zomervakanties en in het najaar daar de prijzen ook weer van gaan zakken. Dus met wat geduld en doorzettingsvermogen vindt je er geheid een tegen een redelijkere prijs.

Groeten
René

• Annick Gaarthuis
19 jun 2018 19:34

Dat de busjes in stand houden geld en tijd kost weet ik, daarom ben ik aan het kijken wat voor mij een haalbaar bedrag is;) In nieuw zeeland kon ik op aanwijzingen van de garages nog redelijk veel zelf maken (zoals een exhaust leak en een bout van de startmoter die er uit was gevallen). Ik weet ook dat dit allemaal vrij kleine probleempjes waren en dat roest grote problemen en kosten kan meebrengen.

Voor 10.000 euro was ik aan de andere kant van de wereld, kon ik een oude oldtimer kopen en er bijna een jaar van leven. Maar de prijzen in Europa zijn anders en is het inderdaad belangrijk om realistisch te blijven.

Het gevoel van vrijheid is ook een moeilijk prijskaartje aan te hangen;) Dus bedankt Rene en Alex;)

• Alex Gielis
19 jun 2018 07:28

Annick,

Over die prijzen kunnen we Twisten, punt is dat er veel vraag naar is en dat de prijs voor oudijzer ook stijgt ;)

Ik woon zelf in Duitsland en zie dat je hier voor 10.000 euro nog zeer behoorlijke busjes kann kopen. Voor 5000 euro worden meestal al behoorlijke rotte appels verkocht, alles wat daar onder is kann je voor oudijzer gebruiken. Als je een bus wilt kopen, kijk goed naar wat jouw mogelijkheden zijn: Kan je een restauratie aan, technische Problemen zelf oplossen, of kann je altijd deze kosten dragen?

De bussen zijn leuk en zien er leuk uit, Maar reken er wel mee dat het instand houden van deze busjes Geld kost. en vaker Meer dan dat je zou willen.

Ik will je er zeker niet vanaf houden een 508D te kopen, maar dank na over het gehele plaatje. Overweeg ook eventueel andere modellen. Deze bus is er zelfs op benzine en of met kleinere diesels (welke het voordeel hebben dat ze veel lichter zijn)

• René Spruit
18 jun 2018 23:34

Beste Annick.

Meerdere factoren zijn voor je van belang hierin.
In welke staat wil je de bus aanschaffen en hoeveel werk kan en wil je er zelf insteken.
Dan kan je voor redelijke bedragen mooie bussen kopen uit Duitsland.
Maar ook daar weten ze voortaan de prijzen best goed in te schatten.

Er zijn er hier genoeg leden die je erg graag verder willen helpen in je zoektocht.
Heel veel succes gewenst
Groeten
René

Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden
­