­

Antwoord: help ik kom niet door de apk heen

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: help ik kom niet door de apk heen

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

12 aug 2018 20:14

Het spiegel laagje van een koplamp is uiterst dun. Je poetst dit gemakkelijk weg.

• robbert
12 aug 2018 17:43

hallo , is het probleem al opgelost , ik lees vanalles hier over opknappen en zelfs het poetsen van de spiegel toe , nou dat moet je dan maar eens doen alex , bij je eigen lampen ! dan is het meteen oud ijzer. ik heb denk ik wel een koplamp te leen voor de keuring , dan kun je op je gemak een oplossing zoeken .
koplampen zoals die oude types van metaal zijn erg gevoelig voor knoei en huisvlijt . er zijn vier fabricaten die niet te vermengen zijn met onderdeeltjes of spiegels en er is Hardglas en H4 . Ze zijn nog nieuw te koop ,voor €180 per stuk ..... dat geeft veel inspiratie een alternatief te zoeken .
vrgrRobbert

• R.P.M. van Leeuwen
11 aug 2018 01:28

Nog effe een naberichtje als je goed kijkt naar de fotos zoals in de links dan zie je dus dat bij de tweede link fotos 2 de stel mogelijkheid van achteraf gebeurd. dat is dus NA 81.Bovenste link; verstelling reflector van vooraf , en dat is dus omdat die frontplaat deel van het koplamp huis vormt en je dus niet van achter kunt stellen. Je hebt dus 2 problemen , en de koplamp past net aan of slecht, en je kunt m niet afstellen, als je dus een na 81 er koplamp gaat monteren in een 1975 front.
Dus de oplossing is echt een voor 81 er koplamp scoren .Mogelijk heeft men de frontplaat eens vervangen en ja dan kun je wel die 81 er koplampen vervangen , maar dat is best een ingrijpende actie.

mvgrt Rene

• R.P.M. van Leeuwen
10 aug 2018 10:52

verschil van voor 1981 is dat de koplamp behuizing deel is van de front plaat.de reflector zit dus in de frontplaat, ,na 1981 heeft je frontplaat een uitsparing of gat zitten waar de koplampunit kompleet invalt.Zoa;s dat in die tijd na 81 gebruikelijker werdt . Bij bv vw kever was deel van het koplamp huis ook in het voorscherm mee gestanst/geperst. Rotte dat door , dan kreeg je ook koplamp problemen... sign of the times zeg maar.

www.bustechnikteile.de/epages/61251129.s...1129/Products/GEA104

www.bustechnikteile.de/epages/61251129.s...1129/Products/GEA101

De koplamp units uit de kleinanzeige van ebay zijn dus van na 81 ... en passen dus nooit goed in jouw front plaat.Die verandering zal oa zijn doorgevoerd dat die koplamp uitsparing vaak ging doorrotten , dus zodoende heeft mercedes dat bij de restyling opgepakt en veranderd die koplamp huizen zijn dan ook van kunstof ....

Zoals je ziet is er wel degelijk een verschil in voor 81 en na 81 de bovenste link is van voor 81 dus hoe zou dat dan met de verstelling en inbouwdiepte zitten denk je zelf? op basis campberlin staat onder information ook eea te lezen dat die frontplaat anders is dus een koplamp na 81 zal nooit goed af te stellen zijn in een front van voor 81 .De frontplaten van een 608 is niet anders dan een 508 tenzij je een lp608 hebt.

Ik zou proberen die reflector van na 81 om te zetten in je voormalig pre 81 unit . soms moet je wat... maar bij www.busmaniacs liggen de units van voor 81 voldoende. Als je lid bent zou je nog bij de onderdelen afdeling van deze club kunnen informeren.
Succes, wat een gezeur altijd he die apk?
Nog een laatste ingeving zijn de koplampglazen goed om gemonteerd? ik had het laatst bij een terrein wagen waaruit eindelijk bleek dat een glas voor engels weggebruik was , op het eerste oog zie je dat verschil, niet maar het werkt als een soort optiek.... dus check even goed je koplampglazen van voor 81 zit er verschil in en veranderd dat dan als je ze omdraaid? Ook wel eens gehad dat het lampje verkeerd om zat het kan met die zgn action lampjes of andere chinese lampjes goed dat je verkeerd om kan monteren zonder dat je het door hebt. De lipjes zijn wat dunner(cheap cheap)

Mvgrt Rene

• Wim Versteegh
10 aug 2018 10:16

Soms valt het mee, soms valt het tegen.
De 608 is voor de apk geweest samen met de vorige eigenaar.
Daar kreeg ik te horen dat het voorkeuren 10 maanden geleden was gebeurt.
en kwamen er een paar dingen bij. 1 van de gebruikte koplampen had geen goed lichtbeeld.
passen die van een 508 niet in een 608
of die van na 1981 in een van tot 1981
die zijn namelijk gewoon nog nieuw te verkrijgen.

• Wim Versteegh
31 jul 2018 15:56

Gevonden nu er in en voor de apk

Tijd voor maken pagina: 0.242 seconden
­