­

Antwoord: transport vraag!

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: transport vraag!

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Gerard
10 nov 2018 21:38

al transport geregeld?? Alle tipgevers zijn vast heel benieuwd naar de manier waarop.

grapje hieronder. Zo kan het kennelijk ook ;)

• R.P.M. van Leeuwen
09 nov 2018 15:18

Nog even een reactie op het geschorst rijden naar de apk afspraak.

Je voertuig blijft geschorst.ik heb dit 3 x gedaan, met diverse auto s, je moet wel die dag een afspraak hebben staan, en de afspraak voor het nette door bellen aan de rdw/belastingdienst. dat had ik ook gedaan, ik wil geen gezeur..Voor die dag moet je wel een verzekering hebben.

Pas na goedkeur meld je de schorsing af het zij thuis on line of bij een openzijnd postkantoor /kenteken loket in de buurt van het apk station. (soms kan het zelfs daar!)

Meld de auto nooit voorafgaand aan de apk af uit de schorsing... je hebt dan een apk plicht, eventueel wegenbelasting plicht , en verzekerings plicht.

Ook hier heb ik ervaring mee , ik zou die dag een kever naar het dichtsbijzijnde apk station brengen , 800 meter van de sleutel plek, maar door een probleempje kreeg ik de kever niet meer op tijd bij het apk station. dat was eind van de middag dus zeg rond half 5.....
Ik had s morgens die dag van keuren de schorsing ongedaan gemaakt en andere zaken ook geregeld.

Omdat ik de afspraak niet haalde van 16:30 ,De volgende ochtend de kever laten keuren , goed gekeurd.dit was om 9:38

Resultaat ....binnen enkele dagen een boete op de mat met als tijdstip...... 18:11 die dag van afmelden van de schorsing.
Aangevochten maar ik moest gewoon 160,- euro betalen...en dat terwijl de kever niet eens op de openbare weg stond. protest heeft niets opgeleverd , niet met verklaringen en fotoos.

Dus tip van flip.... rijdt geschorst naar de apk keuring, zorg ervoor dat je de afspraak gemeld hebt , en bevestiging hebt. en verzekering op zn minst wa ... na goedkeur pas uit de schorsing halen.

Dit is een echt waargebeurd feit, dus zo zit het..... door schade en schande wijs geworden.

Dan nog een tip met eind december in het zicht voor diegene die van de overgangsregeling gebruikt maakt... betaal die acceptgiro met het kwarttarief op tijd , doe je dat een dag te laat dan mag je weer gewoon belasting betalen ,en moet je weer een verzoek doen om weer van die overgangsregeling gebruik te mogen maken , dus ook bij mij loopt het wel eens tegen. :(

Ik wil wel duidelijk maken dat het in alle gevallen ging om auto s die uit een grondige reparatie/restauratie kwamen en hiervoor langere tijd geschorst hadden gestaan.Door dat er grondig gecontroleerd was ,had ik geen vrees voor onveilige situaties.
In dit verhaal van een camper zonder geldige apk is nu niet duidelijk waarom die apk verlopen was, vergeten? te lang te lang te koop gestaan,of juist dure reparaties die bv met veiligheid te maken hebben , dat is nl afkeur... En daardoor was wellicht de vraagprijs interessant om dit avontuur aan te gaan. dus mijn advies nogmaals als de camper qua remmen en ophanging etc in orde is en ook weg waardig is kun je het wagen met die apk afspraak regel, heeft de camper echter een lange tijd stil gestaan dan is transport het enige verstandige wat je kunt doen, en tja dat is kostbaar...
Zoals ik al schreef er is een prijsverschil in afslepen of bergen.
Ga niet zelf klooien met bv een terreinwagen(max 3500 kg trekgewicht) en een sleepkabel , je hebt echt een sleepstang nodig en laat dat door een bedrijf doen ivm aanspraaklijkheid.
Ik zou zelf een afspraak plannen bij een bedrijfswagen garage, daar is meer kennis van deze bussen en men heeft connecties in de transport wereld , en men kan vaak zelf een truck afslepen...

Dan nog een apk tip , soms denkt een keurmeester dat een oude bus aan de eisen moet voldoen als een recent exemplaar , dat is niet zo... sind mei is eea gewijzigd, men maakt onderscheid tussen voor 1997/98 en erna, zo is bv een electrische ruitensproeier dus niet nodig bij een bus uit 1975... ik heb nu alleen dit jaar al 3 x terug gegrepen op die regeling en toch apk gekregen, nieuwe regels staan online op de site van de rdw. ook voor auto s...

Vriendelijke groet Rene van Leeuwen

• H.P. de Jong
08 nov 2018 20:32

Een belrondje langs transportbedrijven die uitzonderlijk of zwaar vervoer doen (die hebben lage trailers) levert misschien wat op. Als je geen haast hebt, als retourvracht voor een rit vanuit Eindhoven richting Zwolle. Misschien kun je een schappelijk bedrag afspreken.

Succes, Hans Peter

• René Spruit
08 nov 2018 19:15

Het is inmiddels geheel en ver van topic

Maar de wet schrijft voor dat elke voertuig welk deelneemt aan het verkeer aan de geldende eisen gesteld aan dat voertuig moet voldoen. Dat is dus niet allen zo maar de APK, maar ook dat je voertuig aan de gestelde eisen van de fabrikant, of na RDW keuring gesteld ten tijde van die RDW keuring dient te voldoen.
het moet dus een veilig voertuig zijn.

Men staat toe dat je van en naar een keuring kan rijden onder voorwaarde dat de wagen verzekerd is conform de Nederlandse wetgeving EN voldoet aan de in de wet aan het voertuig gestelde eisen.
Men gaat hierbij er van uit dat als je toch gaat keuren , je de zaak op orde hebt.
Nalatigheid is iets anders als onwetendheid. Goed remmen is dan dus niet afdoende.

Kortom.
Ben je daar niet zeker van >> laat hem transporteren. LEKO via internet te vinden en een offerte op te vragen vervoeren snel en goed.

Mij lijkt , bij twijfel ? better safe than sorry.

Groeten
René

• Gerard
08 nov 2018 18:52

Pieter, natuurlijk is dat zo. Dat verandert toch niets aan mijn bewering voor het rijden zonder geldige APK? Als je verzekeringssites er op naslaat wordt precies verteld wat ik beweer als je rijdt zonder geldige APK. Ik heb het niet over het rijden met APK in een duidelijk ondeugdelijke auto, bijvoorbeeld een zonder remmen. Dat is in de context van deze thread een minder relevante situatie.

• P.J. Bottema
08 nov 2018 18:22

"Mocht je onverhoopt een ongeluk krijgen, dan heb je alleen een probleem met de verzekering als dat ongeluk het direct gevolg was van een defect aan het voertuig dat bij de apk gevonden zou zijn geweest."

Gerard ik betwijfel of dat zo is, immers de APK is een tijdsmoment. Ook na een APK kun je een ongeluk krijgen veroorzaakt door een defect die bij de volgende APK opgemerkt zou kunnen zijn geweest.

Tijd voor maken pagina: 0.352 seconden
­