­

Antwoord: Versnellingsbak L407 D

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Versnellingsbak L407 D

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
03 dec 2018 22:13

Zoals ik al schreef loop ook even de aanwijzing van alex na , zelf van de zomer met een 40 jaar oude audi gehad dat alleen de eerste versnelling nog ingezet kon worden , ben zo voorzichtig 12 km naar huis gereden. Oorzaak was een schakeloverbrenging/stangenstelsel waar een nylon bus uit was gelopen. ...
Die was gelukkig nog voorradig .

Nou ik denk dat er zo voldoende aanwijzingen zijn om de oorzaak te achterhalen , we vernemen graag wat het nu is geweest.
Een versnellingsbak staat niet zomaar vast , alhoewel ik het wel eens met een mazda 626 heb meegemaakt met 546.000km op de klok...de bak spatte spontaan uit elkaar... Oorzaak ..geen olie...

Mvgrt Rene

• Alex Gielis
03 dec 2018 13:04

Als een versnelling het nog doet, dan Staat je bak niet vast :D Kontrolleer aub het Stangen systeemvan de schakelpook onder de bak. Ik denk dat de Versnellingen niet goed worden ingelegd waardoor er eventueel meerder combinates tegelijk willen draaien. Als dat het geval is dan draai je de bak vanzelf kapot. Starten is mij overigens geleerd met de koppeling ingetrapt. Dan doet de bak sowieso niet moeilijk. Bij kopeling oplaten komen slaat de motor dan wel af. Doe je dat vaak genoeg kann je je bak laten reviseren, of inderdaad een nieuwe/gebruikte zoeken.

Maar dus voor je dat gaat doen, ga eerst je Stangen controleren. daar is hier over ook een topic, schakelen gaat zwaar heet dat geloof ik.

Daarna gaan we is kijken of de koppeling wel goed werkt, want dat kann ook een probleem zijn.

• R.P.M. van Leeuwen
03 dec 2018 11:40

Goedendag , Komt je koppeling wel vrij?

Komt vaker voor dat de master of slave cilinder van het koppellingsmechaniek lekt , dan dat een bak vast staat .
Check je remolie nivo . Bij mijn bus is dat gewijzigd , om dat de oude reservoirs niet meer leverbaar waren , ik heb dus 2 resevoirs 1 voor rem olie en 1 voor het koppellen.

Ik heb het zelfde mee gemaakt vandaar deze reactie, echter door lange stilstand was ook het vliegwiel en drukgoep vastgekoekt... De bak moest eraf en eea is toen weer schoongemaakt . de koppelingscylinders zijn toen vervangen en slangen .geen problemen meer gehad.
Kan ook nog gewoon zijn dat je drukgroep het begeven heeft .
Een bak die vast staat komt bij een mercedes niet zo maar voor , dan moet er ook een lek zijn geweest ...

Versnellingsbakken vindt je wel on line bv bij basic camp berlin, of busmaniacs .de maar eerst even uit zoeken wat nu echt de oorzaak is. Als de koppeling niet vrij komt heb je dit verschijnsel wat je nu beschrijft. Blijft lastig op afstand iets beoordelen , maar loop ook zeker even de aanwijzing van alex na. Tap anders even de olie af , komt er veel gruis uit da weet je genoeg . Er gaat overgens meestal atf suffix a in.
Mvgrt Rene

• G.W.J.A. Botden
03 dec 2018 08:00

er is een versnelling die het nog doet. Volgens mij is dat de twee. Bij de rest, waar die moeilijk ingaat, slaat de motor af en als ik dan wil starten slaat de startmotor tegen dr tanden aan en draait de krans niet rond.

• Alex Gielis
03 dec 2018 07:16

Wat zit er vast aan je versnellingsbak? kann je hem van boven niet Meer schakelen of is de bak zelf vastgelopen? als je hem van boven met de schakkelstang niet Meer in de versnellingen kann zetten zou ik eerst maar eens kijken naar het Stangen gestel aan de bestuurderszijde van de bak, vermoedelijk zijn alle rubbers hier weg en is de uitlijning van de pook gewoonweg niet Meer aanwezig. Als je die rubbertjes vervangt en de Stangen weer goed insteld zou alles moeten werken.

Een bak die vast zit heb ik eigenlijk nog nooit mee gemaakt tenzij deze moetwillig kapot is gemaakt door niet te koppelen bij het schakelen bijvoorbeeld.

• G.W.J.A. Botden
02 dec 2018 23:14

Ik zoek een versnellingsbak (nu 4 bak doe vast zit) voor mijn. L407 D.

Tijd voor maken pagina: 0.320 seconden
­