­

Antwoord: Dashboard lampjes

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Dashboard lampjes

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.J. Bottema
25 jan 2019 20:43

G.A.O.S. Gebruikte Auto Onderdelen Sevice en ja het lijkt er wel een chaos maar alles wordt zeer goed gedocumenteerd en ze weten precies welke auto waar staat. Aantrekkelijke prijzen voor goede spullen en je kunt er heerlijk struinen.
het is bij mij zo ongeveer om de hoek.

• Maarten in 't Groen
25 jan 2019 13:53

Stuinen op de sloop is altijd leuk... Er stonden een stuk of 10 hele krokante 508 en varianten, met hier en daar nog bruikbare onderdelen./.. maar ik heb het weerstaan om meer mee te nemen dan ik vooraf gepland had, eerst het een afwerken voor ik aan wat nieuws begin.

De onderste is een DAF, iets militairs maar welk type heb ik geen idee van, de voorkant was onherkenbaar... Wel een beetje jammer dat de lampjes hier rechtop staan, maar heb ze toch meegenomen.. het gloeiding staat ieder geval goed :)

• R.P.M. van Leeuwen
25 jan 2019 10:46

Wat leuk dat je ze toch gevonden hebt.Ik moest er van de week nog aan denken aan de tijd dat ik eind jaren 80 begin 90 bij een ford/scania garage werkte als hulpmonteur(schoolbaantje)
In die oude daf 2300/2600 zaten ze ook ,Die garage had de vloot van deka markt in onderhoud , veel daf en ...mercedes 508. was een blikken plaat ,waar men dus simpel de lampjes in en uit kon halen....Wat ik zo op je fotos zie zijn die van de oude iveco/fiat ook gelijk he?

Nou leuk dat je ze gevonden hebt , altijd leuk rond struinen op een sloperij , zeker vrachtwagens.Ben vorige winter eens bij chaos in de noordoostpolder,personen autos , geweest, weet je ook niet wat je ziet en tegen komt...
Mvgrt Rene

• Maarten in 't Groen
24 jan 2019 10:43

De lampjes in de Bremer zijn kleiner en zitten anders in het dashboard geklikt. De dudos die er stonden waren allemaal met nieuw model dashboard.
Maar ik vond wel diverse andere trucks uit de 80er jaren met dezelfde lampjes als het oud model dudo dashboard :)

Een Iveco en een DAF bijvoorbeeld:

Ik ben voorzien :)

Bijlagen:
  • Maarten in 't Groen
20 jan 2019 12:25

Het lijkt mij inderdaad ook niet dat de nieuwere, (lijkt kleiner?) met ander klik mechanisme, in het oude dash passen.

Ik ga mijn ijzeren authentieke dash niet vervangen door een nieuwe plastieke dus dat word op jacht naar oude dashlampjs, met als laatste optie oude houdertjes voorzien van een nieuwer lensje.

Woensdag kom ik toch langs Made dus dan ga ik wel even graven bij Leeman, ik zag dat de grotere vrachtwagens uit die tijd ook dezelfde lensjes hebben dus dan is de kans wat groter dat ik wat bruikbaars vind.

• R.P.M. van Leeuwen
20 jan 2019 11:34

Wat ik zo zag zijn de wijze van inklikken anders ,de oude type zijn breed en taps toelopend. De nieuwere serie heeft een metalen clip.,de afmeting van de lens zie ik het verschil niet zo snel , maar de nieuwere lijkt smaller. ,maar het zou dus de wijze van inklikken zijn en mischien net goed vasthouden? Maar anno nu zijn daar wel oplossingen voor.
Succes, gaat lukken !Wat ik zag op busmaniacs is dat die klokken panelen anders zijn van vorm en materiaal.daar zal dan gelijk ook het veschil in inklikken liggen.Bij de latere versie zat bij de dudo het gloeilampje boven de klokken in een rijtje ,wat van kunstof lijkt. Bij de oude type is dat van metaal en zitten ze in het midden.

Verschil in lampjes zie je hier het gaat om de achterzijde het zwarte deel
www.bustechnikteile.de/epages/61251129.s...51129/Products/GS010

Nieuw model paneel;

www.bustechnikteile.de/epages/61251129.s...51129/Products/GS006

oud model;
www.bustechnikteile.de/epages/61251129.s...51129/Products/GS005

Het nieuwere paneel kost 20,- en zou nog op voorraad liggen.Met kleine lettertjes staat er onder dat het gaat om een voorbeeld foto ,in het echt krijg je een kaal paneel.

Ik heb mn bus in de stalling staan dus ik kan zo effe niet zien of dat ook makkelijk zou passen, verschil zal niet voor niets zijn denk ik..maar de vraag ging over de lensjes...

Mvgrt Rene

Tijd voor maken pagina: 0.278 seconden
­