­

Antwoord: ruitenwissermotor vervangen 508D

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: ruitenwissermotor vervangen 508D

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• johnny klarenbeek
24 jan 2019 18:14

Okee thanks, ga ik die optie doen.

Bedankt voor de reactie

• johnny klarenbeek
24 jan 2019 18:12

Hee Renee, das een goeie daar houden ze inderdaad van lekker invetten. Bedankt voor de mooie omschrijving.

Groet Johnny

• R.J.G.M. Spruit
24 jan 2019 17:59

Hoi Johnny.

Meest voorkomende oorzaak van het stuk gaan van de ruitenwissermotor is het nooit smeren van de assen waar aan op de buitenkant je ruitenwissers zitten gemonteerd.

Deze moeten ook geregeld voorzien worden van vet om soepel genoeg de beweging aan het einde van de overbrenging te kunnen voltooien. Helaas staan de Duitse fabrikanten juist hier minder goed bekend om. Dit euvel bij mijn toenmalige Golf diesel gehad en daarna nooit meer. Ieder najaar vers vet in die assen van al mijn voertuigen :-)

Deze assen vangen ook de zouten en vuil uit de rijwind vanaf de weg. Ze zitten vol continu buiten, En zonder wat vet roesten deze als een dolle. Zeker na een tijdje stilstaan gaan ze snel vast genoeg geroest zitten om je ruitenwissermotor door te laten branden. En naar mijn weten staat nergens beschreven dat je ze eens los moet halen en verwennen met wat vet.

Voorkomen is beter dan je dash te moeten slopen om er een nieuwe ruitenwissermotor er onder te hangen.

Groeten
René

• Maarten in 't Groen
24 jan 2019 17:47

Je bedoeld een makkelijker optie voor het wisselen? Je kan er alleen bij via het dashboard... een andere optie is er niet...

Succes!

• johnny klarenbeek
24 jan 2019 08:48

Hallo met Johnny,

Ik wil de ruitenwissermotor vervangen omdat die overleden is. Iemand een makkelijke optie?

Alvast bedankt!

Tijd voor maken pagina: 0.287 seconden
­