­

Antwoord: Gezocht hoofdremcilinder 508

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Gezocht hoofdremcilinder 508

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.J. Bottema
14 jun 2019 14:21

Als jouw remsysteem er uitziet als op onderstaande afbeelding dan heb je de standaard hoofdremcilinder met een diameter van 22.20mm. Overal te koop kijk op internet. Ook te koop bij onze onderdelen werkgroep maar dan moet je wel lid zijn.

Bijlagen:
  • R.P.M. van Leeuwen
14 jun 2019 10:27

Dat is jammer dat leeuwenkamp het niet had, en niet kon bestellen... kreeg de indruk dat je daar nog wel terecht kon toen ik vorige week mee liep het magazijn in...
Maar nogmaals er zitten een hoop verschillen in , zelfs in de ate zitten 2 modellen met dezelfde cilinder diameter, maar wel een andere slag hebben.Dus check even als het er nog om zit dat aluminium plaatje .

Ik had mijn juiste hoofdrem cilinder bij cartal/rijsbergen besteld(tot mn verbazing moest ik toen verzendkosten betalen,vreemd voor een fysieke winkel) prijs wel nagenoeg het zelfde als on line , maar wel binnen 24 uur in mn handen wat toen nodig was..
GAMO beverwijk kon m ook leveren van fte ,maar had iets langere levertijd toen,deze ervaring is van zeker 3 jaar terug..
.De eerste bij een van de online aanbieders besteld maar die had dus de verkeerde diameter,hoop gedoe, dus dat wil ik je besparen.,ondanks dat er via part nummer en kenteken was gecheckt.

Succes Rene

• Stef Appelman
13 jun 2019 12:59

Dit is het type..

Leeuwekamp waren wij al geweest (niet te bestellen)

Anders vervangen door andere typen zoals Gerard beschreef

• R.P.M. van Leeuwen
13 jun 2019 09:48

Onlangs aan mn oude audi gewerkt en uiteindelijk hier de oplossing gevonden , veel leidingwerk ,nippels,verlopen , slangen en leidingen op maat .Ook revisie van oude cilinders, vernam dat men zelfs een oplossing had voor autos van begin vorige eeuw.
Leuk adres waar je nog kundig en vriendelijk geholpen wordt tegen een schappelijke prijs! Had ik dit maar eerder ontdekt ...Bij mijn lokale automaterialen zaak was de oplossing nog al een dure , hier had men wel het juiste leidingwerk! Dus een tip van flip zeg maar en voor een ieder die er wat aan heeft..

remmenservice.nl/ ,

zit in alkmaar ,makkelijk bereikbaar vanaf de randweg naar heerhugowaard.
Ook bij de balie zag ik nog een aanbieding van 20w50 in blik...
Succes ermee, en zoals al genoemd, LET OP DE DIAMETER...ik ben daar met de hoofdremcilinder van mijn bus ook de fout mee ingegaan, er zit als het goed is een aluminium klembandje met gegevens om de hoofdrem cilinder en de maat staat ook geperst in het huis. Een nieuwe van ate kostte mij via de automaterialen zaak op bestelling rond de 300,- later bleek dat er wel voordeligere alternatieven waren van bv lpr /fte ik heb overigens een 608d . Er zijn diverse maten gemonteerd in deze bussen dus goed nagaan welke je nodig hebt.

Succes nogmaals, mvgrt Rene

• R.J.G.M. Spruit
12 jun 2019 23:04

Hoi Stef

Je kan ook lid worden van deze club en dan gebruik maken van onze onderdelen werkgroep. :-)
Groeten
Rene

• Gerard van Egmond
12 jun 2019 22:53

Hier:
www.mister-auto.nl/hoofdremcilinder/merc...8-dg-85pk-1972-1977/

Of hier:
www.autodoc.nl/auto-onderdelen/hoofdremc...-413-309-414-309-415

Maar waarschijnlijk ook wel bij Bogijn, Winparts of Mercedes.
Kijk wel even naar de diameter van de cilinder.

Tijd voor maken pagina: 0.335 seconden
­