­

Antwoord: Garage Zuid-Limburg

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Garage Zuid-Limburg

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• L. Herhaus
03 aug 2019 18:36

hmm ik zie de fotos niet. Nog een verzoek:

Bijlagen:
  • L. Herhaus
03 aug 2019 15:29

Bedankt iedereen voor de moeite. Deza pakkingen heb ik nodig:

• Gerard
01 aug 2019 18:54

Misschien valt of staat het met de motor die in jullie bus zit of de pakking nog leverbaar is. Er blijkt toch wel hittebestendig materiaal te bestaan tot 400 gr bijvoorbeeld hier . Dan kan je het zelf maken. Google eens op hittebestendig pakking materiaal of papier. Dan vind je meer mogelijkheden! Zoals deze .

Als je een M115 motor in je bus hebt, dan zijn uitlaatpakkingen goed te krijgen. Twee stuks van deze :)

Maar misschien praten we over een heel andere pakking? Maak daar anders even een foto van. Zegt meer dan 1000 woorden ;)

• R.J.G.M. Spruit
01 aug 2019 18:31

Hoi Luca

Ik heb mijn pakking van mijn uitlaatspruitstuk toen gewoon bij Mercedes kunnen bestellen en daar was die met drie dagen binnen.
En neen voor onze wagens kan je eenvoudigweg aan uitlaatpakking op deze plek niks zomaar zelf maken.
Karton met alufolie dat verpulvert binnen tien minuten, omdat het karton snel verkoolt door de hoge temperaturen en dan blaast het er als koolstof poeder met alu snippertjes er tussenuit.
Daar wordt je dus niet wijzer van.
De enige andere mogelijkheid van iets langere duur is een in hittebestendig vet ingekookt leer gebruiken.
Maar dat kost erg veel tijd om te maken en ook dat blaast er binnen no time tussen uit.
De pasranden en oppervlaktes waar de pakking tussen zit zijn gewoon echt te smal om op deze manieren te werk te gaan.

Enige is echt om dan te bestellen bij mercedes zelf of er een via internet ergens bestellen.
Aan dergelijke zaken zou ik overigens niet willen bezuinigen.
Weet je, doe je het goed zit het er komende twintig jaar weer.
groeten
René.

• E.A. Gielis
01 aug 2019 14:20

Ik heb voor nood wel eens een uitlaatpakking gemaakt uit papier welke ik omwikkeld had met enkele lagen allu Folie. Deze moest ik na een paar ritjes natrekken, maar daarna was het goed dicht. Vooral bij brommertjes deden wij dat heel vaak zo.

• Gerard
01 aug 2019 13:43

Een uitlaatspruitstukpakking van pakkingapier maken lijkt me geen goed idee. Van alu folie lijkt me dat te dun.

Tijd voor maken pagina: 0.297 seconden
­