­

Antwoord: zwaailichten voor op een bol dak.

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: zwaailichten voor op een bol dak.

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Leon Witteveen
01 okt 2019 22:06

Hier eenzelfde probleem. Een 409 met bol dak. Er is nog niet iemand die al een digitale tekening heeft gemaakt voor de 3D printer? Ik zou zeer geïnteresseerd zijn!

• E.A. Gielis
27 aug 2019 14:52

Grappig dat er achter wel een DIN aansluiting is gebruikt, maar voor niet.

Op het imperiaal van mijn bus stonden de zwaailichten op een alu beugel die boven de cabine uitkwam. De aansluiting en aansturing volgde over een 7 polige aanhangerstekker. De zwaailichten heb ik nooit gehad, net zoals de aansluitkabel die vanaf de 7-polige connector naar alle lampen ging. Ook de Elektrische horn die ook op deze beugel zat heb ik nooit gehad, omdat domeinen die verwijderde.

Ik heb mede daarom ook besloten de zwaailichten op de DIN stokken te zetten, en eventueel op een Imperiaal.

• Gerard
27 aug 2019 14:37

Voor als bij Gerard neem ik aan.

.

Achter wat bijzonder maar wel zoals destijds gemaakt.

Bijlagen:
27 aug 2019 13:40

Op mijn dak zit het toch anders dan ik eerst melde.
De voorste lampen zijn van Hella en lijken op maat gemaakte sokkels te hebben waardoor de lampen rechtop staan. De achterste lamp is ooit eens vervangen door een exemplaar van Bosch. Bij die lamp wordt gebruik gemaakt van de schuine rubber ring uit de link van Wouter.

• E.A. Gielis
26 aug 2019 21:34

Ik had ze er niet op. Ik had alleen het allu imperiaal van 150 kilo op het dak liggen. dat heb ik lang gelede verwijderd, daar heb ik nu wel een beetje spijt van.

We gaan de boel een beetje opmotsen en wat stylingselementen toevoegen :D

26 aug 2019 21:25

Prima keuze met weinig kans op lekkage.
Zelf vind ik het leuk om de bus aan de buitenkant zo orrigineel mogelijk te houden.
Ik vind het zelfs jammer dat ik de blauwe kappen heb moeten vervangen door oranje.

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden
­