­

Antwoord: Plekje om te overwinteren

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Plekje om te overwinteren

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
05 sep 2019 02:05

Meestal per jaar, helaas is klussen uitgesloten in nagenoeg alle stallingen. Ik zelf betaal 26,50 ,- m2 /per jaar in de kop van noord-holland, maar ze zitten vol,ook op de wachtlijst. Ruimte is schaars. Ik betaal voor 10m2 .
Dat klussen kan brandgevaar en mileu vervuiling opleveren en stallingsbazen zijn daar huiverig voor. Voor sleutelen kun je ook bij de vele autohobby /dhz centra s terecht waar je plek kunt huren om te klussen of een brug.Die zitten in elke grote stad wel, bv amsterdam een aantal, rondom beverwijk,alkmaar zijn er een paar etc.

Bij de meeste stallingen ben je niet eens welkom met een oudere bus. Ik ben zelf bedragen tegen gekomen van 800,- per jaar en meer. Let op dat je een contract hebt en goed opletten waneer je kan halen en brengen. Ik kan er tussen oktober en april niet bij.
In amsterdam osdorp is stalling voor de wintermaanden, vaak gebruikt voor de youngtimers die gebruik maken van de 9 maanden regeling rijden nen 3 maanden stil in de winter/zgn overgangsregeling.
Ik had begrepen dat dit ca 150,- per winter is. Je staat in een oude kas. Rondom Aalsmeer zitten een hoop stallingen,dat zal in het westland ook wel zijn schat ik zo in.
Kijk eens op marktplaats ,onder caravan stalling bv.
Een garage box kost hier in de randstad ca 100-150 per maand (6x3 ,een lage transporter past erin.)vaak te huur bij makelaars of grote verhuurders.

Mvgrt Rene

• W.O. Velthuis
05 sep 2019 00:39

Ja, dat is inderdaad een caravanstalling. Het is in een schuur bij een boerderij die niet meer als boerderij in gebruik is. Klussen is daar niet mogelijk.

Zoals ik het begreep zou het mooi zijn als er geklust mag worden maar was dit geen vereiste.

Ik heb nog nooit per vierkante meter afgerekend, maar dat zou eigenlijk wel logischer zijn. Waarschijnlijk is dat niet zo belangrijk aangezien de prijzen niet zo hoog zijn en er toch meerdere rijen worden gemaakt in de schuur waarbij er voertuigen van verschillende breedte in dezelfde rij staan. Als de bus smaller zou zijn komt er toch niet meer ruimte vrij voor andere voertuigen.

Ik heb de camper ook nog een tijd bij een sleutelclub gestald. Dat was een vast bedrag van €50,- per maand per voertuig. Voor dat geld kon ik dan ook gebruik maken van de werkplaats die daar bij was. Daar ben ik mee gestopt omdat ik daar toch zelden gebruik van maakte.

• M. de Vries
04 sep 2019 22:49

Haha ok ja dat is duidelijk. Nog nooit gehoord van een berekening op deze manier. Maar als ik jou bericht goed begrijp heb jij het over een (camper) stalling, correct? Ik ging uit van de vraag van Takis naar een ruimte waar je ook nog wat kan klussen. En ik ben de afgelopen maanden bezig met het onderhandelen over het huren van 1000 vierkante meter grond om een werkplaats te bouwen. Laten we zeggen dat ik in die mindset zit ;)

Groet Michiel

• W.O. Velthuis
04 sep 2019 21:09

Dat is vrij simpel: mijn bus is ruim twee meter breed en zes meter lang. Als ik €35,-/m2 moet betalen dan kost dit per jaar 2×6×€35,-=€420,-.

Mijn stalling kost €35,- per meter, dus ik betaal 6×€35,- =€210,-/jaar.

Als je bus smaller is dan 1 meter dan is de randstad goedkoper. ;)

• M. de Vries
04 sep 2019 20:57

Ja dat is per vierkante meter, kan je me het verschil even uitleggen?

• W.O. Velthuis
04 sep 2019 20:51

Michiel,

Is die 35 euro niet per vierkante meter? Ik vind €35,- per meter namelijk nogal goedkoop voor de randstad.

Tijd voor maken pagina: 0.321 seconden
­