­

Antwoord: Versnellingsbak Mercedes 407D

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Versnellingsbak Mercedes 407D

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.J. Bottema
20 okt 2019 17:12

Bij de Mercedes dealer en dankzij Gerard zijn bijdrage hebben we de onderdeelnummers ook op een rijtje.

3 stuks FEBI BILSTEIN Bus, Schakelstang (19953)
OEM
MERCEDES-BENZ A210 992 00 10

3 stuks FEBI BILSTEIN Bus, Schakelstang (02318)
OEM
MERCEDES-BENZ A000 992 05 10
MERCEDES-BENZ A000 992 10 10
MERCEDES-BENZ A115 268 06 50

• M. van Vynckt
19 okt 2019 01:22

Bedankt voor de tips.

Ik stond al even op het punt om lid te worden bij dubbellucht. En nu ga ik er ook werk van maken! :)

Ik heb zelf weinig ervaring met automechanica. Mijn garagist zei me een nieuw stuk te zoeken, vandaar dat ik hier ook even kwam polsen.

Ik had ook nog een probleem met die bouten die dienen om het stuk vast te zetten. Die zijn niet losgetrild maar zijn te lang (wat overigens tot dusver nog voor geen problemen heeft gezorgd) EN die zitten compleet vast. Ik vermoed uitboren en nieuwe draad trekken de enige oplossing zal zijn.

Verder vroeg ik me nog af waar je deze 'setjes' specifiek voor dit probleem kunt halen, ik zou graag zo snel mogelijk terug mobiel zijn met m'n bus. :)

• P.J. Bottema
16 okt 2019 18:41

Beste Matthias
Helemaal met René eens. Ik wou je er even op wijzen dat er een bevestigingsbout is losgetrild die het schakelhuis aan de versnellingsbak vast zet. Als dat gaat bewegen zal het schakelen in combinatie met de verdwenen rubbertjes in de schakelarmen wel heel moeilijk gaan. Lid worden ,vastzetten en nieuwe rubbertjes monteren.

Bijlagen:
  • R.J.G.M. Spruit
16 okt 2019 17:28

hoi Matthias

Ik weet niet waarom je meteen een vervanging zoekt van deze onderdelen.