­

Antwoord: electrische stuurbekrachtiging L406D

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: electrische stuurbekrachtiging L406D

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• A.A.J. van Huet
19 jan 2020 15:41

Iedereen hartelijk dank voor de vlotte reacties
Ik heb besloten het door EZ te laten doen.

Turkije Zwarte Zee kust

• R.J.G.M. Spruit
19 jan 2020 14:30

Ik denk niet dat je onnodig 200 kilometer moet gaan rijden voor deze klus.
Dat kan dichter bij huis lijkt me.

als je niet voor Berkel Enschot kiest, informeer eens bij deze garagist
Die zit naar ik meen vlak bij je om de hoek in Uden.
En ja dat is een Mercedes dealer. :-)
Maar vragen kan geen kwaad en ik heb de ervaring dat die je ook regionaal goed verder helpen of doorsturen naar een vertrouwt adres als zij het niet zelf doen. en hen enkele vragen stelen kan echt geen kwaad lijkt me :-)
Overigens is mijn beste ervaring immer dat je de lokale Mercedes dealer een paar vragen moet stellen.
1 wat kost het bij jullie.
2 willen jullie het doen als de prijs goed is ?
3 hebben jullie een goed adres waar ik het kan laten uitvoeren.
Zover ik kon opsnorren is een richtprijs hiervoor tussen de € 1600 en € 2000 . Daarvan is rond de € 600 tot € 700 de onderdelen en dan kunnen er nog bijkomende materiaalkosten erbij komen. Het merendeel is arbeidsloon dus

@ René
Er zijn er zoveel die het goed willen doen, echt , die zitten overal in Nederland.
En Bovag of welke gulden titel ook, geeft geen garantie dat er nooit iets fout kan gaan. Maar geeft wel meer betrouwbaarheid aangaande de garagist.

Groeten
René

• R.P.M. van Leeuwen
19 jan 2020 10:28

Hallo , nog even een aanvulling; het bedrijf waar ik het gisteren over had levert het klaarblijkelijk nog steeds staat op de site ; www.dekogge.com/ez-powersteering-info.html
Heeft al div dudos hiermee uitgerust.

Merk van de electrische powersteering is EZ en zou uit japanse delen bestaan, gedegen dus.

Zelf merkte ik dat mn bus lichter ging sturen toen ik alles eens volgens het boekje doorsmeerde, dus met geheven vooras , en de voorbanden vervangde door recente en stuuras profiel, en ook op de juiste druk.

Toen ik de bus overnam klaagde men vooral over zwaar sturen , maar de druk in de banden was dan ook nog maar 1,75 bar.... (5 bar is toch wel norm)
Ook in het stuurhuis zelf zit nog olie ,als het niet lekt zit dat er nog in maar ook dat kun je verversen...(zie de vele documentatie onder tapje technische documentatie ).

Nou al met al genoeg info dus over stuurbekrachtiging, nooit geweten dat er zoveel bedrijven zich er nog mee bezig hielden.Bedankt voor de tips Rene!
Een bovag lidmaatschap is niet altijd een garantie dat een reparatie of aanpassing ook echt goed gebeurt...
(zelf een rechtzaak gehad tegen een zgn bovag bedrijf dat niet de juiste koppelingen had gebruikt bij retrofitten van een airco installatie ,met nieuwe airco pomp ,schade 1700,- en pijnlijk uitgevonden dat de bovag niets doet voor de benadeelde klant).Vakkennis en kunde gaat nog altijd boven een lidmaatschap van een zgn vakorganisatie bleek dus maar weer, en uiteindelijke uitspraak....

Succes , Mvgrt Rene

• R.J.G.M. Spruit
18 jan 2020 23:41

Ik ben even gaan zoeken.
Er zijn er doorheen het land goede erkende bedrijven die dit doen.
Het beste kan je naar mijn mening dan naar die garagisten gaan die oldtimers daar mee uitrusten.
Deze zijn gewend omzichtiger met de originaliteit van de wagen om te gaan.

Dit Erkend bedrijf heb ik gevonden in Midden Zuid Nederland

Dit is een erkende garage in Noord oost Nederland

Je hebt nu zo een beetje een landelijke dekking aangereikt gekregen hier en hoeft niet altijd heel erg ver te gaan.
Overigens zijn elektrische stuurbekrachtiging zeer zeker niet lastig om zelf in te bouwen en de meeste goede garagisten kunnen dat.

Er zijn volop goede sets te verkrijgen en dan ben je ergens ronde de € 500 tot € 600 kwijt.
Inbouwen kost snel tegen de € 2000.
Dit is een verkrijgbare set voor een Mercedes bus, op deze site zit een menu en kan je elk ooit gebouwd type mercedes in geven en de passende stuurbekrachtiging te krijgen.

Tip, laat geen beunhaas het doen. Twee knaken besparen is verdriet voor jaren.
Meeste goede BOVAG garagisten zijn in staat dit op correcte wijze te installeren en garanderen hun werk :-)
Succes
Groeten
René

• R.P.M. van Leeuwen
18 jan 2020 23:00

Ik ben 3 jaar geleden eens bij de kogge in hem geweest , zou dit soort systemen leveren en in bouwen.Ik weet niet of dat nog zo is, maar dan weten ze vast wie het wel levert.

Mvgrt Rene

• A.A.J. van Huet
17 jan 2020 22:31

Ik zoek een elektrische stuurbekrachtiging voor mijn L406D uit 1976
beer.vanhuet@gmail.com

Tijd voor maken pagina: 0.272 seconden
­