Voor plaatwerk voor dit model mercedes benz bus is in nederland weinig te koop .
Je zal je heil moeten zoeken in het oostblok waar je deze bussen nog zoveel ziet dat je denkt dat ze nog geproduceerd worden. Ik kom zelf vaak in bulgarije en zie ze daar nog elke dag op bijna elke hoek van de straat ...er staan er daar ook genoeg van bij de zgn avtomorta of te wel autosloop...maar meestal liggen ze dan goed in elkaar want opgeven doen deze bussen niet zo snel.
enfin deze poolse site heeft daarom ook dit plaatwerk op voorraad en levert aan nederland , apart genoeg ook met nederlands telefoon nummer..
easyparts.online/index.php?route=makemod...3688&syear=undefined
Er zijn in polen ook onderdeel markten waar plaatwerk in nagenoeg elke kleur wordt aangeboden.
Enfin terug op het onderwerp, wat mij opvalt is de stikker van binz op het raam en dat zegt mij dat deze bus ooit een ambulance is geweest. Binz is een carosserie bouwer die op basis mercedes sinds oudsher ambulances bouwt.
Hoe is dan de roest ontstaan ?
Je bus is na een leven als ambulance , overgespoten en mogelijke roestplekken zijn goedkoop weggewerkt en is de bus overgespoten in huidige kleur. Ook kan slecht voor bewerken tot meest rare roestplekken .Dat je roest op het dak hebben kan dus te wijten zijn als het leven als ambulance? Of zijn de deuren ooit afkomstig uit een ambulance?
Daarnaast de roestbestendigheid en vooral de preventieve roest bescherming is of ver te zoeken of geheel niet aanwezig . Ook de lakkwaliteit was en is nog steeds onder de maat bij mercedes bedrijfswagens.
Je Bus verkopen ? je bent m waarschijnelijk binnen een paar dagen kwijt , met of zonder roest. Andere kant als je bus echt zo weinig gelopen heeft loont opknappen natuurlijk wel. Maar na het opknappen vooral veel aandacht besteden aan roestpreventie.(inwendige tectyl) , maar ook under coating /wax
Ik zou m houden , ze worden schaars en een andere heeft waarschijnelijk nog meer roest of heeft de roest gehad.
Zelf doen ? ik heb ooit een plaatwerk cursus gevolgd bij rustbuster , zie google, maar ook deze club organiseerde laswork shops. Zet anders je klus op werkspot of kijk eens op marktplaats , rubriek diensten , genoeg plaatwerkers die wat bij willen verdienen... Of ga op vakantie naar het oostblok en laat daar je bus opknappen, voor een fractie van het geld van hier. En ja er zijn roestaurateurs en restaurateurs maar die heb je hier ook volop , zet je de kosten baten er tegen over begrijp je waarom tegenwoordig veel klassieker handelaren hun waar in polen/litauwen laten opknappen..... Succes! mvgrt Rene