­

Antwoord: Motor gezocht 307d 308d

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Motor gezocht 307d 308d

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.J. Bottema
08 feb 2020 20:27

Je tikt OM 616 in bij Google kiest voor afbeeldingen en ze vallen haast van het scherm af :)
Bijvoorbeeld OM 616

• M. de Vries
08 feb 2020 20:13

Ik sluit me aan bij moderator2. Als jij zegt dat een motor ombouw geen probleem is lijk je me handig genoeg om eens een goede poging tot reparatie te wagen ;)

Verder als antwoord op jou vraag. Google simpelweg eens op jou motortype, dan kom je een heel eind. Ebay kleinanzeigen (duitse ebay) staan ook heel veel onderdelen voor onze bussen te koop. Dat zeldzame onderdeeltje waar je al tijden naar op zoek bent kan je daar wel vinden, als je het een tijdje in de gaten houd.

Verder kan je nog eens zoeken op de site van bowi export. Alhoewel ik daar alleen kijk voor mijn bus type (508) verbaast het me soms hoeveel motoren ze te koop hebben. Die gaan wel tegen de hoofdprijs weg.

Succes!

Michiel

• Wg ICT Moderator2
08 feb 2020 19:36

Beste Guido

Natuurlijk zijn er hier leden die je verder kunnen helpen
Mijn advies is wordt lid en je kan ook de onderdelen werkgroep bevragen.

Verder adviseer ik eerst even hier te overleggen wat er mis is met de motor.
Wij zijn hier niet gewend dat motoren erg snel opgegeven moeten worden.

met vriendelijke groet
Moderator2

• Guido de bruijn
08 feb 2020 19:26

Hallo

Deze vraag is misschien wel al 100 keer gevraagd,

Ik zoek een goeie motor voor mijn camper bus 307d uit 1978 met volgens mij een OM616 motor er in. Want die van mij verbruikte al langer olie. En tikt nu heel erg en gaat niet harder als 60 kmh

Nu is ombouwen voor mij ook geen probleem, heeft iemand tips of links naar andere forums.

En wie kan mij helpen aan een andere motor. 307d/308d Liefst omgeving venlo/ Nijmegen

Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden
­