­

Antwoord: graag zsm advies en onderdelen

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: graag zsm advies en onderdelen

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Els Lefevre
11 feb 2020 15:26

dag René,

dankjewel voor je input!
Inderdaad bouten moeren en ringen zijn al besteld. trommel zal ook wel goed komen. nu nog velgen vinden ik ben inderdaad op de hoogte welk type dat moet zijn. Ik wacht op een telefoontje van de werkgroep!

mvg, Els

• R.P.M. van Leeuwen
11 feb 2020 15:19

Els , het boekje uit 1975 stelt zelfs na 50 km natrekken.

www.dubbellucht.nl/techniek/techniek-wie...len-wiel-verwisselen

Ook hierin staat natrekken en let op het aanhaal moment!!dat is best hoog.

Verder let even op wat voor velg je gaat bestellen, zo aan je ventiel te zien , gaat het hier om een span/springveer velg, of te wel tube type,met binnen band dus.
Ander type is tube less.
Check dit goed en laat je banden overzetten die zijn nog niet zo oud zag ik al.

Knullig natuurlijk je klant er niet opwijzen dat er nagetrokken moet worden .Goede bedrijfswagen garages zetten dat met krijt op de band. En ja de juiste ringen zijn wel een must idd...

Alen al de banden omzetten indien span/springveer velg kan je al aardig op kosten jagen , daar dit meer arbeids intensief is en uit eigen ervaring zitten de garges hier niet op de wachten.Ik heb dat uiteindelijk bij een landbouw mechanisatie bedrijf laten doen, daar komt het nog wel vrij vaak voor.

Duidelijk nalatigheid , lastige kwestie , daar het instructieboekje ook aangeeft dat je na moet trekken na wisellen wielen. Natuurlijk mag je er van uitgaan dat een garage weet wat die doet, maar ik kijk nergens meer van op.

Met rechtsgang tegen de bovag heb ik ook ervaring , gaat je veel energie kosten.

Ik hoop dat je bij een bedrijfswagen garage bent geweest, dit soort voertuigen is echt niet voor normale garages , die hebben echt de juiste know how niet.

Succes , mvgrt Rene (trommel vervangen , niet nodig lijkt mij , nieuwe bouten moet kunnen.
Velge zou je kunnen navragen bij de werkgroep onderdelen.idd , of een van de aangesloten club garages .Er zijnook nog bedrijfswagen sloperijen, maar of je daar de juiste velg gaat vinden? dit soort velgen worden schaars.

• M. de Vries
11 feb 2020 15:18

Els Lefevre schreef : hey Michiel,

je mag me mailen els.lefevre@me.com

Doe ik. zodra ik info heb hoor je het.
heel veel succes verder!

groet michiel

• Els Lefevre
11 feb 2020 15:04

goh ja kans is groot dat het al gebeurd is...

• Els Lefevre
11 feb 2020 15:03

hey Michiel,

je mag me mailen els.lefevre@me.com

• E.A. Gielis
11 feb 2020 14:51

Els,

Hmmmm, Affrezen van 2mm van die wand is niet echt ideaal. Beter zou dan zijn om een ring van 2 mm in dat gat te persen en daarna de boel te vlakken. Ik had niet gezien dat het ingevreten was, dacht dat het oppervlak alleen mooi blank geworden was.

Tijd voor maken pagina: 0.341 seconden
­