­

Antwoord: Schuiframen voorportier links en rechts L407D

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Schuiframen voorportier links en rechts L407D

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Gerard
02 mrt 2020 12:40

't Is nog lastig om 100% transparant autoruitfolie te vinden.

... je kan misschien ook dit polycarbonaat voorzetglas gebruiken. ;). Ziet er sjiek uit en is nog steeds ME-achtig vandaalbeschermend.

• R.J.G.M. Spruit
01 mrt 2020 22:54

Graag adviseer ik iedereen de zijruiten allemaal te beplakken met de goede transparante folie die hiervoor te verkrijgen is. Let op wel de juiste transparante folie.
Tenminste als je geen gelaagd glas hebt in je zijruiten..
Daar het allemaal rechte ruiten zijn, zonder gekke krommingen of bollingen, is het beplakken een eitje.

Waarom ?
De ruit kan wel ingeslagen of stuk geschoten worden, maar behoud zijn vorm door het plakplastic. En dan lopen de gauwdieven je voorbij. Degene die je wagen willen hebben niet, maar die komen er hoe dan ook wel in.
Hier ga je snelle diefstal tegen , meer niet.

Beplak je binnen en buitenkant. Dan is het namelijk echt niet meer aantrekkelijk om er een ruitje te pogen kapot te gooien met een stukje porselein van een bougie. Ah, een truc welke de meesten nog niet wisten ?
De meeste zijruiten worden kapot gegooid op enige afstand door er hard een stukje bougie porselein tegen aan te schieten of te gooien. Dat valt namelijk dan niet op, de ruit zegt pof zonder dat er iemand bij in de buurt is.

Het beplakken van de ruit aan twee kanten met deze folie gaat dat tegen, het porselein komt tegen het plastic en de ruit blijft veel langer heel.
En lukt het toch om alsnog de ruit te laten ploffen, dan blijft die door de aan weerszijden geplakte folie gewoon zitten.
De gauwdief moet dan de ruit echt stuk maken. Dat kost weer meer tijd Dat valt meer op, meestal lopen ze door.
Het opruimen is hierna overigens ook een stuk vriendelijker te doen.
De scherven van dit glas liggen niet overal maar hangen in het plastic.

Groeten
René

• Gerard
01 mrt 2020 20:52

... Ik leg vaak een latje tussen schuifraam en "sponning'. Daarmee voorkom je dat het schuifraampje van buiten af opengeschoven kan worden. Maar stukslaan kan natuurlijk altijd nog....

• H.P. de Jong
01 mrt 2020 20:47

Wel zonde om daar tegenaan te moeten kijken op je mooie reizen. Je zou ook andere autoruiten kunnen plaatsen of een camperraam. Maar staar je niet blind op die inbraken. Ik ben het wel eens met de inbraakgevoeligheid, maar ja. Andere ruiten zijn ook in te tikken, de deuren open te breken, afijn, regel een goede verzekering en geniet van je bus.

Vriendelijke groet, Hans Peter

• A.P. Becker
28 feb 2020 19:19

Bedankt allemaal voor jullie tips. Ik heb nu pas de ventilatieklepjes ontdekt, die gaan we dus eerst uitproberen. Geen overhaaste acties om de blijkbaar inbraakgevoelige ramen de vervangen..

• E.A. Gielis
27 feb 2020 17:38

ik zou zelf dakramen plaatsen en geen schuiframen plaatsen. Schuiframen vragen om inbraken. De vlinderruitjes zijn trouwens ook inbraak gevoelig.

Tijd voor maken pagina: 0.254 seconden
­