­

Antwoord: Voorruit 508d

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Voorruit 508d

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.J. Meegdes
25 mei 2020 15:32

Alle ruiten zowel nieuw als gebruikt / hoog en laag, op voorraad bij de WGO in Oldebroek.
evenals alle rubbers.
evt. ook inzetten bij 1 van onze aangesloten technische bedrijven.

• R.P.M. van Leeuwen
25 mei 2020 10:02

Lees even dit;

handboek.rdw.nl/personenautos/carrosserie/ruiten

Artikel 92,fig.18, artikel 93 wordt het omschreven en afbeelding 20.,artikel 94 lezen , middelste tapknop klikken aanvullende eisen.Een oplettend forum lid had mij al gewezen dat het hier zou gaan om een als personenwagen/campeerauto geregistreerd voertuig en niet zoals ik dacht te zien een bedrijfswagen.(bedrijfswagens licht)De keuringseisen verschillen amper als je goed leest...Het is effe lastig te zien ,maar als je de artikelen en de afbeeldingen 18 en 20 bestudeerd heb je mogelijk mazzel? Neemt niet weg dat je als je een ruit kan vinden het beter is deze te vervangen, schrik niet van eventuele roestplekken die te voorschijn komen...Maar als de ruit het enige apk issue is , is de regels nog eens goed nalezen misschien een oplossing om even meer tijd te winnen ,en de bus toch apk te krijgen...
Succes mvgrt Rene

• H.T. Bakker
24 mei 2020 07:14

Op de foto's is inderdaad slecht te zien wat er aan de hand is,
Er zit een sterretje aan de bijrijders kant met 2 aftakkingen waarvan één helemaal doorloopt tot onderkant ruit

• R.P.M. van Leeuwen
23 mei 2020 12:28

Wouter dat klopt, maar ik dacht een bestelbus te zien...maar je hebt gelijk is het een personenwagen op kenteken /camper heb je pech in deze....,maar toch wel handig zelf e.e.a na te zien , want mijn eigen ervaring leert dat niet iedere apk keurmeester weet dat er bv voor voertuigen voor eerste toelating 1998 andere eisen gelden..zo is voor een 1975 er dudo een vooruit sproeier helemaal geen eis...(of het handig is ,laat ik even buiten beschouwing),maar wat ik wilde aangeven er zijn wel toleranties voor dat het afkeur is , dat geldt voor roest net zo. Hopelijk vindt men een goede ruit, want nieuw zijn ze best prijzig zag ik wel..Bij carglass hebben ze een afdeling die zich bezig houdt met klassiekers en zo nodig een ruit na laten maken.Maar welk prijskaartje hier aan hangt? Mischien dat de mercedes dealer nog wat uit de hoge hoed kan toveren? De tip van Gerard lijkt mij de perfecte oplossing.

Mvgrt Rene

• W.O. Velthuis
23 mei 2020 11:45

Rene,

voor personenauto's gelden volgens mij strengere eisen ten aanzien van scheuren in de ruiten.

handboek.rdw.nl/personenautos/carrosserie/ruiten

• Gerard
23 mei 2020 09:57

Ik weet iemand die er een heeft liggen. Ik meen hoog model. ff gekeken, het is deze. Vorige week nog in m'n handen gehad.

Tijd voor maken pagina: 0.291 seconden
­